Soha nem késő alapon az Airbus is bevezeti azt a technológiát, amelyet a Boeing tíz éve kínál a 787-eshez: gombnyomásra sötétedő ablakokat. A bevezetés pontos dátuma egyelőre nem ismert.
A Dreamlinerek bevezetésekor a tisztább levegő, a földihez közelebbi kabinnyomás mellett a nagy, és gombnyomással sötétíthető, úgynevezett elektrokromatikus ablakok voltak a kényelemes utazás zálogai. Az öt évvel később, 2015-ben forgalomba állt versenytárs, az Airbus A350-es ezek közül kettővel nem tudta felvenni a versenyt: a nagyobb ablakokkal, illetve a sötétítés kényelmes és modern formájával.
Az Airlines.de érdeklődésére az Airbus azt írta, rövidesen az európai gyártó is elérhetővé teszi ezt a technológiát a megrendelői számára, bár egyelőre csak opcióként, nem lesz az alap konfiguráció része. Az Airbus sajtóosztályának munkatársa azt sem árulta el, hogy más modelleket felszerelnek-e elektrokromatikus ablakokkal, jelezte ugyanakkor, hogy a hamburgi, kabinberendezéssel foglalkozó március végi szakkiállításon (Aircraft Interiors Expo) bejelentésekre lehet számítani.
A beszállító a Michigan állambeli Gentex Technology lesz, a társaság képviselői tavaly Las Vegasban egy szakmai kiállításon már beszéltek arról, hogy az Airbus megkereste őket. A cég zselét használ a sötétítéshez, amelyet két üveglap közé helyeznek el és elektromosság hatására lép működésbe.
Az Airliners.de annyit még kiderített, hogy az Airbus által használt elektrokromatikus ablakok valamivel hatékonyabbak lesznek, mint a Dreamlinereken: a látható fény 99,9 százalékát képesek kiszűrni és gyorsabban is sötétednek. Tény, a Dreamliner ablakainak bizonyos körülmények között több percre van szüksége, hogy a lehető legjobban besötétedjen, és akkor sem képes a teljes árnyékolásra.