A Boeing megkezdheti a felzárkózást az Airbushoz idén, de az elmúlt év a járványon felül még a 737 MAX és a 787 gyártási nehézségeiről szólt Amerikában. Európai versenytársa 2019-hez képest 34 százalékkal kevesebb, 566 gépet adott át tavaly, de így is könnyedén maradt a világ legnagyobb repülőgépgyártója.

Az Airbus lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint 2020-ban 566 repülőgépet adott át üzemeltetésre, ami ugyan 34 százalékkal alacsonyabb, mint egy évvel korábban, de a járványhelyzetet figyelembe véve kedvezőnek mondható.

Forrás: Airbus

A legtöbb, 446 példány az A320-as családba tartozott, emellett 59 A350-est, 38 A220-ast, 19 A330-ast és 4 A380-ast adtak át az ügyfeleknek tavaly.

Az Airbus ezzel meghaladta az áprilisban, a gyárak koronavírus miatti vészhelyzeti üzemre történő átállításakor kitűzött célt, akkor 560 gép értékesítését akarták elérni.

Közleményében az Airbus hangsúlyozta, az átadások negyede a tavasszal bevezetett virtuális formában történt meg, amellyel csökkenthető volt az emberi találkozások száma.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Airbus

Guillaume Faury, az Airbus első számú vezetője amellett, hogy megköszönte a partnereknek az együttműködést, azt hangsúlyozta: ezt az eredményt a légitársaságok és lízingcégek rugalmas hozzáállása nélkül nem sikerült volna elérni.

Az elmúlt évben az Airbus lemondások nélkül számítva 383 új repülőgép gyártására kötött szerződést, ez nettó értékben, azaz a 115 lemondott példány után 268 darabos megrendelést jelent.

Az A320-as család tagjaiból 296, az A220-asból 64, az A350-esből 21, az A330-asból 2 példány fogyott tavaly. A gyártó rendelésállománya 7184 darabon állt december 31-én, a 2019 végi 7482 darabbal szemben.

Ezek alapján Faury elmondása szerint óvatos optimizmussal tekintenek 2021-re.

Forrás: Airbus

Bár a Boeing még nem közölte eladási és átadási adatait, a novemberi statisztikából már látni lehetett, hogy az Airbus megőrzi elsőségét, amelyet a 737 MAX gyártásának leállítása miatt is sikerült amerikai versenytársától megszereznie.

Mint ismert, a Boeing ugyan újra elkezdheti gyártani a 737 MAX-eket, de előtte több száz már legyártott példányt kell átadnia, és rendbe kell tennie a 787-es végösszeszerelő sorait, mert több minőségi kifogás is volt a típussal.