Címlap Légitársaságok Az Airbust hibáztatja az Indigo a lassú fejlődésért

Az Airbust hibáztatja az Indigo a lassú fejlődésért

Az Airbust hibáztatja az Indigo, amiért a tervezettnél csak kisebb mértékben tudják növelni a kapacitásokat, eközben a cég történelme legnagyobb anyagi veszteségét könyvelte el.

A Bloomberg gazdasági hírügynökség jelentése szerint Ronojoy Dutta, India forgalom alapján legnagyobb légitársaságának vezérigazgatója egy befektetőknek tartott konferenciahíváson beszélt arról, hogy a társaság csak lassabb mértékben tud növekedni a tervezettnél, és ennek egyedüli okozója az Airbus.

Az Indigo arra panaszkodott, hogy az európai gyártó nem tudja megfelelő ütemben szállítani a megrendelt gépeket, az átadások rendre 3-4 hónapos csúszással történnek meg, információik szerint ennek hátterében az Airbus beszállítói hálózatának gyengesége áll.

Az indiai fapados a legnagyobb A320neo vevő, összesen 430 gépre van szerződése, emellett további 100 ceo is a könyvekben van, de már zajlanak a tárgyalások az Airbusszal egy újabb nagy rendelésről. E mellé ambiciózus fejlődési terveket tett le a cég, elsősorban nemzetközi piacokon szeretnének nagyot fejlődni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Jelenleg havonta hat új gépet vesznek át és állítanak üzembe, ezt a szintet az Indigo fenn szeretné tartani.

A piaci érték alapján már most Ázsia legnagyobb fapados társasága India belföldi forgalmának felét adja, de ez nem jelenti azt, hogy a belpiacon minden rendben lenne. A Spicejettel, a Vistarával és az Air Indiával hatalmas a verseny, emiatt az átlagos jegyár alacsony, az üzem pedig jelen állás szerint erősen veszteséges.

Legutóbbi, második negyedéves eredmény-kimutatása szerint az Indigo 145 millió dollárnak megfelelő rúpia üzemi veszteséggel zárt, ez története legrosszabb pénzügyi eredménye, bár a teljes éves gazdálkodás még minimálisan ugyan, de 66 milliós pozitív mérleget mutat a tavalyi veszteséges időszak után.

Jelen állás szerint az Indigo 25 százalékos kapacitás-bővítést tervez a március 31-ével záruló pénzügyi év végéig, ez mintegy 5 százalékkal alacsonyabb a korábban becsültnél.