Brit sajtóértesülések szerint anyagi teljesítőképessége határához érkezett a Flybe, amely így az összeomlás szélére került, kétezer munkahely van veszélyben. A brit regionális légitársaság tagadja, hogy súlyos gondban lenne.
Az Independent a Sky News értesüléseire hivatkozva írt arról, hogy a Flybe friss tőke bevonását próbálja meg elérni, amire reagálva az EY (korábban Ernst and Young) könyvvizsgáló cég készültségbe helyezte magát, hogy levezényelje a cég csődvédelembe vonulását és a csődeljárást.
Úgy tudni, az Egyesült Királyság legnagyobb regionális légitársaságának megmentésébe a kormányt is be szeretnék vonni.
A Flybe 2018-tól keresett befektetőt, végül tavaly márciusban a Virgin Atlantic, a Stobart Group és egy amerikai kockázati tőkealap-kezelő 100 millió fontot pumpált a társaságba. Még az átnevezésről is döntöttek, Virgin Connect néven folytatná a cég. Az anyagi problémák azonban a friss hírek szerint nagyobbak, mint azt korábban sejtették.
A Flybe a Twitteren azt írta, nem reagál a sajtóban felmerült pletykákra, az üzemelése pedig folyamatos és zavartalan.
Az 1979-ben Jersey European Airwaysként megalakult légitársaság (innen ered a ma is használt hívójele) közel 200 regionális járatot teljesít az Egyesült Királyságban és Európában. Londonon kívül Anglia, Wales és Skócia több nagy városában is rendelkezik központtal.
A cég ugyan a nagy fapadosokhoz képest elenyésző mértékű forgalmat visz, a gazdasági és földrajzi kapcsolatok miatt fontos szereplő a piacon, vélhetően ezért is szeretnék a tulajdonosai, hogy az állam beszálljon a Flybe feltőkésítésébe – ha igaz a feltételezés.
A Flybe-nek azonban pont a kormányzat nagy terve, az unióból való kilépés ártott meg nagyon. A népszavazás után ugyanis nagy mértékben leértékelődött a font a dollárhoz képest, a cég költségeit pedig dollárban számolják el. A Brexit a keresletre is negatív hatással volt.
A versenyhelyzet sem könnyíti meg a dolgát, az Embraerekkel és Bombardier Q400-asokkal üzemelő társaság egyből az Easyjettel és a Ryanairrel találja szembe magát, ha jó számokat produkáló járatot nyit. A belföldi útvonalakon az állam által kivetett 26 fontos különadó sem segít, sőt a vasutat és a közúti személyszállítást hozza versenyelőnybe.