Amíg az orosz Aeroflot sorban veszi át az új építésű Superjeteket, a típus első üzembeállítója, az örmény Armavia ideiglenesen üzemen kívül helyezte egyetlen példányát – írja cikkében Airliner World szakmai magazin.
A légitársaság 2011 áprilisában vette át az első gépet, melyet rendkívül megbízhatatlannak titulált az elmúlt időszakban, ugyanis a szóvivő elmondása szerint a gép átlagosan 150 órát repült havonta. Ez az időmennyiség kétszer kevesebb, mint amennyi időt a flottában repülő Boeing-ek és Airbus-ok repülnek. Ez azért is érdekes, mivel tavaly novemberi cikkünk ennek az ellenkezőjéről szól. A cég 2012 szeptemberében vissza is mondta a következő Superjetre vonatkozó rendelését. Ennek valószínű, hogy az elégedetlenség lehet az oka.
(Fotók: Szuhoj)
A helyzet azonban még ennél is bonyolultabb, hiszen a nemzeti fuvarozó több mint 4 millió euróval tartozik a Szuhoj repülőgépgyárnak az eddig elvégzett különféle javításokért, illetve az alkatrészekért. A nehéz anyagi körülmények között működő légitársaságnak továbbá 5,4 millió eurós tartozása van a jereváni repülőtér felé. Ennek a visszafizetéséről már megkezdődtek a tárgyalások.