Az USA Szövetségi Légügyi Hatóságának (FAA) vezetője két órás tesztrepülést hajtott végre a Boeing 737 MAX módosított változatával, utána elégedettségének adott hangot, bár hangsúlyozta, hogy a munkának még nincs vége.

Steve Dickson korábban a légierőnél és kereskedelmi pilótaként is szolgált, mielőtt az FAA vezetésével bízták meg, korábban többször is megemlítette, hogy az utazóközönség megnyugtatása érdekében ő maga is ki fogja próbálni a módosított MAX-et.

A Reuters jelentése szerint a repülés során elsősorban az átalakított repülésirányító rendszereket és az új vészhelyzeti eljárásrendeket tesztelték, a landolás után Dickson azt mondta:

“Tetszett, amit tapasztaltam, (…) de még nem fejeztük be a vizsgálatot”.

Steve Dickson az FAA vezetője a 737 MAX 7 tesztpéldány kapitányi ülésében. (Forrás: FAA)

Elmondása szerint a repülés előtt ő is elvégezte azt a pilótaképzést, amelynek tananyagát most véglegesítik, majd a szimulátoros teszteket is megcsinálta.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Arról a sajtótájékoztatón nem esett szó, hogy az engedélyt mikor adhatja ki a hatóság, de a Reuters forrásai megerősítették, hogy novemberben oldhatják fel a repülési tilalmat. Ez egybeesik azzal, amit a héten Patrick Ky, az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) vezetője mondott, ő úgy fogalmazott, hogy nem sokkal az FAA után novemberben az európai hatóság is újra a levegőbe engedi a 737 MAX-et.

Ezzel egyidejűleg az Egyesült Államok Képviselőházának illetékes bizottsága egyhangúlag elfogadta a repülőgépek ellenőrzéséről és jóváhagyásáról szóló szabályok szigorítását. A képviselőház még idén szavaz a javaslatról.

A Boeing sem tétlenkedik, szintén a Reuters számolt be arról, hogy forrásai szerint a gyártó több amerikai légitársaságot is megkeresett azzal, hogy vegyék meg azokat a már elkészült repülőgépeket, amelyeket más légitársaságok rendeltek meg, de elálltak az üzlettől, vagy időközben csődbe mentek.

A Deltát 40 ilyen példány megvételével keresték meg, nem véletlenül: a cég ugyanis korábban nem rendelt a típusból.

A Boeing 2019 márciusa, a 737 MAX földre parancsolás óta mintegy 460 darabot gyártott le, elemzők becslése szerint 16 milliárd dollárt érnek a letárolt, átadásra váró példányok.