Igazságtalannak és elképzelhetetlennek nevezte a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) vezetője azt az ötletet, hogy esetleg csak azok repülhetnének a jövőben, akiket beoltottak a koronavírus-fertőzés ellen. A szervezet friss adatai szerint rekordmértékű igény volt a légi áruszállítás iránt márciusban.

Willie Walsh elnök-vezérigazgató a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) keddi online sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy napról napra optimistább a nyári utasforgalom fellendülésével kapcsolatban, mivel az oltási programok jól haladnak.

Egyúttal üdvözölte az Európai Unió nyitási stratégiáját is, amelynek értelmében az Európai Gyógyszerügynökség (EMA) vagy az Egészségügyi Világszervezet (WHO) által jóváhagyott vakcinákkal beoltott unión kívüli állampolgárok beléphetnének az EU területére.

Fotó: AIRportal.hu

Ezzel kapcsolatban azonban Walsh leszögezte, elképzelhetetlen és igazságtalan volna egy olyan ötlet, hogy csak azok repülhessenek, akiket beoltottak a koronavírus ellen. Szerinte ezt a politikusok sem engednék, már csak azért sem, mert sokan nem is kaphatnak oltást bizonyos okok miatt, így igazságtalan lenne ilyen szabály bevezetése.

Az AIRportal.hu azt kérdezte Walsh-tól, hogy mi a szervezet álláspontja a WHO vagy az EMA engedélyével nem rendelkező vakcinákkal beoltottak tervezett utazási szabályairól.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Szerinte nincs túl nagy probléma, mivel minden alkalmazott szert bevizsgáltak, vagy folyamatban van az elbírálása, így ha beigazolódik az oltóanyag biztonsága és hatékonysága, akkor nem lehet ez alapján különbséget tenni utasok között.

Ezzel a folyamattal kapcsolatban jelezte, pontosan az történik, amit szerettek volna: bizonyíték alapú szabályalkotás.

Brian Pearce, a szervezet vezető közgazdásza a márciusi forgalmi adatokkal kapcsolatban a cargo-ágazat teljesítményéről ejtett szót.

Mint a szakember rámutatott, a mérések 1990-es bevezetése óta soha nem volt még akkora igény légi áruszállításra márciusban, mint idén.

A 2019-es számokhoz képest 4,4 százalékkal nőtt az árutonna-kilométerben mért teljesítmény, ugyanakkor a felkínált kapacitás még közel 12 százalékkal elmarad a járvány előttihez viszonyítva. Emiatt viszont a gépek kihasználtsága 9 százalékponttal 58,8 százalékra javult.