Befejeződött a Matterhorn-művelet, a hétfői járatokkal minden Thomas Cook-utas hazatért. Eközben a cég csődje miatt járatukat elvesztő utasoknak megnyílt a kártérítési lehetőség.

A Sky információi szerint az utolsó charterjáratok hétfőn délelőtt landoltak Manchesterben, ezzel befejeződött a brit történelem egyik legnagyobb hazaszállítási akciója. Mintegy 150 ezer külföldön rekedt utast szállítottak haza, és ehhez részben a Thomas Cook egykori flottáját (és személyzetét) vették igénybe, de a brit polgári közlekedési hatóság (CAA) kibérelte a Hi Fly Airbus A380-asát is, a Flightradar adatbázisa szerint a gép Orlandóból és Cancúnból szállított vissza embereket. Összesen 700 járatot szervezett a hatóság.

Forrás: Hi Fly

Richard Moriarty, a légügyi hivatal vezetője azt mondta, az utasok 94 százaléka az eredeti menetrendet tartva azon a napon érkezett haza, amikor a nyaralása a foglalás szerint véget ért. A fennmaradó 6 százaléknak is felajánlották az ingyenes hazaszállítást, de ők nem vették igénybe ezt, így saját maguknak kell megoldaniuk.

A BBC tudósítása szerint ezzel egy időben elindult az utasok kártalanítása is. Azok az emberek élhetnek ezzel a lehetőséggel, akiknek visszaigazolt foglalása volt egy Thomas Cook-járatra. Már az első órában közel 40 ezer igény érkezett, a kezdeti nehézségek után az online regisztráció probléma nélkül zajlik.

Összesen 360 ezer utas számára kell kártérítést fizetni, ennyien nem tudtak elutazni a csődbe ment irodával.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A bejelentést tevő utasok legkésőbb hatvan napon belül kapják vissza az általuk befizetett összeget.

A Thomas Cook csődjével nagyjából 9 ezer ember maradt munka nélkül az Egyesült Királyságban, ők már szeptemberre sem kaptak bért, elmaradt járandóságukért jelentkezniük kell.