A leszállás során letért a futópályáról, majd egy földi járműnek ütközött és a tengerben állt meg a török ACT cargo-légitársaság gépe a hongkongi Chek Lap Kok Nemzetközi Repülőtéren, két ember életét veszítette, a Jumbo pedig összetört.

Az ACT Airlines (Air ACT) TC-ACF lajstromjelű, 1993-ban gyártott Boeing 747-400(BDSF) az Emirates SkyCargo járatát teljesítette Dubajból Hongkongba.

A repülőgép helyi idő szerint hétfőn hajnalban a leszállás során, a földet érést követő fékezés közben balra lesodródott a 07L jelű futópályáról.

A 747-es ezt követően a légikikötő kerítése mentén járőröző földi járműnek ütközött, amelyet a tengerbe sodort, és végül a gép is a vízbe csúszva állt meg.

A Flightradar24.com adatai szerint a földet érést követően, 90 csomós sebességgel balra hagyta el a futópálya felületét a repülőgép, majd tovább lassulva belecsúszott a vízbe.

A fedélzeten utazó négy fős személyzetet épségben elhagyta a repülőgépet vészcsúszdák segítségével, de a földi járműben tartózkodó két ember életét veszítette.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A 747-es orrával a futópálya töltésének sziklás rézsűjén, törzsével részben a víz alá süllyedve állt meg. Az orr-rész összetört, a farokrész pedig levált a törzsről, és a víz alá süllyedt a helyszíni felvételek szerint.

Az Emirates SkyCargo úgynevezett wet-lease/ACMI konstrukcióban, személyzettel együtt bérelte a repülőgépet a török áruszállító légitársaságtól.

A korábban MyCargo Airlines néven működő vállalat egyik Boeing 747-412F típusú repülőgépe 2017-ben, Kirgizisztánban, átstartolást követően, a repülőtértől egy kilométerre lezuhant és házaknak ütközött, abban a katasztrófában több mint 30-an veszítették életüket.