Egyes francia belföldi járatok beszüntetése is szerepel egy törvénytervezet módosító javaslatában, amelyet most tárgyal a francia kormány. A korábbi környezetvédelmi miniszter megszüntetné a párhuzamosságokat a vasút és a légiközlekedés között.
Az ATW Online cikke szerint a jövő közlekedésével kapcsolatos törvénytervezethez benyújtott módosító indítvány ide vonatkozó javaslata úgy szól: azon légi járatok üzemeltetését tiltanák meg, amelyeket legfeljebb 5 órás vonatúttal helyettesíteni lehet, vagy már most is van a két város között ilyen vasúti összeköttetés.
A javaslatot a korábbi környezetvédelmi miniszter, Delphine Batho mellett több parlamenti politikus is támogatja. Az indokolás szerint mivel Franciaország is csatlakozott a Párizsi Klímamegállapodáshoz 2016-ban, amely 2050-re a föld átlaghőmérsékletének emelkedését 1,5 fokban korlátozza, további lépéseket kell tenni a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében. A közlekedési szektor sem kivétel ez alól, amely a teljes kibocsátás 30 százalékáért felelős.
Szintén a törvényjavaslat indokolásában olvasható, kormányzattól származó adatok szerint egy Párizs-Marseille légijárat utasonként 178 kg szén-dioxid-kibocsátással jár, míg ugyanez az út vonattal 4,14 kilogramm emissziót termel.
Az SPAF pilótaszakszervezet álláspontja szerint a tiltás bevezetése 72 belföldi járat beszüntetésével járna, így a javaslat igazságtalan.
A jelenlegi környezetvédelmi miniszter Francois Rugy a BFM TV-nek azt mondta, a javaslat nem volt nagyon komoly, és szerinte a nagy sebességű vonatok már így is nagy konkurenciát jelentenek a belföldi légi járatoknak, a tiltás csak azokat a járatokat érintené súlyosabban, ahol a vasút még nem annyira versenyképes alternatíva.
Az Air France az ATW szerint korábban azt közölte, hogy 2021-re 15 százalékkal kell csökkenteni belföldi járathálózatát a fapadosok és a vasút térnyerése miatt utasszámcsökkenés miatt.