Húsz Boeing 777-9 és 19 darab 787-10 repülőgép megrendelésének véglegesítését jelentette be a Singapore Airlines és az amerikai repülőgépgyártó. Eközben az amerikai cég megkezdte a 777X prototípus első alkatrészeinek gyártását.

Fotó: Boeing

A jelenlegi listaárakon számolva 13,8 milliárd dolláros megrendelést eddig meg nem nevezett ügyfélhez sorolták a Boeing nyilvántartásában, bár korábban a Singapore bejelentette a szándéknyilatkozat aláírását.

A légitársaság a megrendeléssel egyidejűleg mindkét típusból további hat-hat darabra szerzett opciós vételi jogot.

A Singapore Airlines jelenleg több mint 50 darab Boeing 777-est üzemeltet, a légitársaság lesz a legnagyobb befogadóképességű Dreamliner, a 787-10-es első üzemeltetője. A SIA a korábbi 30 darabos ás a mostani 19 darabos 787-10 rendelésével összesen 49 darab kerül a típusból a flottájába.

Az első 787-10-est a tervek szerint 2018. májusában veszi át a Singapore Airlines.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A szingapúri cég jelenleg a 787-10 változat legnagyobb vásárlója lett.

A 787 Dreamliner család egyes változataiból világszerte 70 vásárló részéről eddig több mint 1 280 darabra érkezett eddig megrendelés. A 250-350 utas szállítására képes típuscsalád eddig kereskedelmi forgalomba állt két változatából már több mint 600 példány repül.

Beindult a 777X gyártása

A Boeing 2017. október 23-án kezdte meg hivatalosan a 777-9 prototípus első alkatrészeinek gyártását. A nemrégiben felépített everetti gyáregységben nagyszabású ceremónia keretében kezdte meg egy robot az első furatok elkészítését az első olyan 777X prototípus leendő szárnyának egyik szerkezeti elemén, mely a repülési tesztekben vesz részt.

A típus első felszállására a tervek szerint 2019 első negyedévében kerül sor.

Az első 777-9 2020 első felében állhat forgalomba, amint arról korábban beszámoltunk várhatóan az Emirates flottájában, miután a Boeing közlése szerint a dubaji légitársaság lesz a bevezető, mégsem a Lufthansa.

A 777X típuscsalád a nagy sikerű 777-es utódja. A 777-9-es változat a gyártó közlése szerint az egy ülésre vetített legalacsonyabb költségekkel üzemeltethető kereskedelmi repülőgéptípus lesz. A -9-es változatok 400-425 utas szállítására lesznek képesek, hatótávolságuk 14 075 kilométer lesz.

Elindult a 777X gyártása, a Boeing szakértői mutatják be a típust

777X officially starts production

ICYMI, it’s official–our #777X started production! Hear from some of our experts and see production for the first #777X airplane that will take to the skies! Learn more at: bit.ly/Boeing777XReveal

Közzétette: The Boeing Company – 2017. október 23.