Bevezetési rekordot döntött a Boeing 737 MAX, még egyetlen repülőgépből sem sikerült megadott idő alatt annyit leszállítani, mint a MAX-ekből. Ráadásul a típus viszonylag hibamentesen üzemel.
Az Aviation Week adatai szerint 13 hónap alatt összesen 140 Boeing 737 MAX-8 as és 9-es gépet adtak át világszerte 30 légitársaságnak üzemeltetésre. Ennek oka, hogy a Boeing képes volt a gyártás gyors felpörgetésére a Seattle melletti rentoni üzemben, ahol egyelőre egy gyártósoron zajlik a MAX-ek, és kettőn az NG 737-esek gyártása.
Szintén pozitívum, hogy a már repülő darabok az NG-kkel összevetve változatosabb útvonalakat repülnek, mivel a Norwegian és a Lion Air is kihasználja az 500 tengeri mérfölddel megnövelt hatótávolságot és tengerentúli útvonalakra is bevetik a keskenytörzsű gépet. Ezekkel a gépekkel eddig mintegy 180 új útvonalat nyitottak világszerte, amely még a Boeinget is meglepte.
A Boeing mellett azonban a légitáraságok is örülhetnek, mivel az új típus üzembe állítása rendkívül simán megy, a már forgalomban lévő 130 gép rendelkezésre állása 99,4 százalékos. Ezzel azonban a gyártó nem feltétlenül elégedett, mivel akadnak apróbb hibák. Randy Tinseth, a Boeing alelnöke azt mondta, egyik ilyen probléma sem volt jelentős, általában azokkal a rendszerekkel voltak bajok, amelyek újak. Ilyen az új fly-by-wire fékszárnyvezérlő, illetve a TFT-kijelzők. Hozzátette ugyanakkor, hogy a szintén a MAX-ekben bemutatott CFM Leap 1B hajtómű, az új wingletek, vagy az új elektromos hajtóművezérlő gond nélkül működnek.
Tinseth hangsúlyozta: a 99,4 százalékos eredmény egyáltalán nem olyan, amiért bárkitől is bocsánatot kellene kérni és úgy tűnik, a kisebb változások nincsenek hatással egyéb rendszerekre, és ott nem okoznak hibákat. Az alelnök szerint ennek is köszönhetően a 737 MAX-ek rendelkezésre állása az év végére eléri a 99,7 százalékot, ez magasabb, mint a 737 NG-ké volt ugyanebben az időszakban.