Az izlandi légitársaság átállna a szabadidős járatok üzemeltetésére és repülőgépei személyzettel együtt történő bérbeadására, ha a vezérigazgató és az igazgatóság alelnöke által kezdeményezett kivásárlás sikerül.
A vezetők célja, hogy legalább 90 százalékos részesedést szerezzenek a légitársaságban, kivezessék az izlandi tőzsdéről, és kötelező kivásárlási folyamatot indítsanak a fennmaradó részvényesekkel szemben. Ehhez a közelmúltban létrejött cégüknek eddig 7 millió dollárnyi tőkét sikerült összegyűjtenie, és további 13 millióra lenne szükségük.
Amennyiben a kivásárlás sikerül, a légitársaság összes repülőgépét a máltai PLAY Europe leányvállalat alá helyezik át, és visszaadják az izlandi légi üzemeltetői engedélyt (AOC).
Az új stratégia értelmében a Play 2025 októberétől az összes még meglévő észak-amerikai járatát megszüntetné, valamint jelentősen visszavágná az észak-európai hálózatot.

A Keflavík repülőtéren eddig működő, átszállóközpont alapú modell helyett négy repülőgéppel a szabadidős utasok, valamint az Izlandról rokonlátogatóba utazó litván és lengyel diaszpóra kiszolgálására fókuszálna a vállalat.
A fennmaradó hat gépüket pedig személyzettel együtt, úgynevezett wet-lease/ACMI modellben adnák bérbe más légitársaságoknak.
A Play megtartaná márkanevét és teljes, hat Airbus A320neo és négy A321neo gépből álló flottáját, ezeket közlésük szerint kedvező feltételekkel bérlik.