A norvég versenyhatóság szerint kevesebb járatot és drágább repülőjegyeket eredményezne, ha a Norwegian felvásárolná a Widerøe-t, a diszkont cég szerint azonban az ügylet illeszkedik az európai konszolidációs trendekbe.
Még júliusban jelentették be a felek, hogy megállapodásuk értelmében a Widerøe regionális légitársaság mintegy 11,25 milliárd norvég korona (1,06 milliárd USA-dollár) készpénzes tranzakciót követően kerül a diszkont Norwegian irányítása alá, de megmaradna önálló vállalatként, saját márkával, szervezettel és bodø-i székhellyel.
A norvég versenyhatóság viszont most aggályokat fogalmazott meg a felvásárlással kapcsolatban, álláspontjuk szerint gyengülne a piaci verseny, az egyesült légicég kevesebb járatot üzemeltetne, a repülőjegyek ára pedig növekedne.
A Norwegian érvelése szerint a két légitársaság együtt is kis szereplő a piacon, az összesen 107 norvégiai útvonalukból, amelyek közül 85-öt a Widerøe, 22-t pedig a Norwegian üzemeltet, mindössze öt van átfedésben, így a két hálózat jól kiegészíti egymást.
A felvásárlás szerintük az európai konszolidációs trendbe illeszkedik, és az egyesülést követően a norvég rövid távú és az európai útvonalakon a Norwegian és a SAS versenyezne az utasokért.
Az üzlet véglegesítése vélhetően nem történik meg az év végére kitűzött határidőre, a Norwegiannek december 8-ig kell benyújtania érvelését a jóváhagyás érdekében.
A Widerøe Norvégia legrégebbi légitársasága, öt bázison működik, flottájában 45 darab De Havilland Canada Dash 8-as – amelyből 23 darab -100-as és tizenöt darab -400-as változat – valamint három Embraer E190-E2-es repül. A cég az utasok számában mérve mintegy 20 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik a norvég belföldi piacon, tavaly 3,3 millió utast szállított. A két légitársaság 2022 szeptembere óta működik együtt stratégiai partnerként.