Boeing 737 MAX gépek beszerzéséről írt alá szándéknyilatkozatot a Hungary Airlines nevű vállalat elnöke az amerikai gyártóval, a kínai hátterű, magyar bejegyzésű, eddig a légiáru-szállítás területén tevékenykedő légicég budapesti központtal erősítené a Közép- és Kelet-Európa, illetve Kína közötti utasforgalmat.

A kínai Xindaobao/Új szemle portál mai tudósítása szerint a száz darab Boeing 737 MAX repülőgép megrendeléséről szóló szándéknyilatkozat aláírására november 27-én került sor a 2. Kínai Nemzetközi Ellátási Lánc Promóciós Expón.

Az új generációs utasszállítókkal a Hungary Airlines a budapesti légikikötőt csomópontként használva erősítené a Közép- és Kelet-Európa, illetve Kína közötti utasforgalmat, a vállalat célja, hogy globális márkává váljon – emeli ki a tudósítás.

A lap híre kitér arra, hogy a légicég 2024 decemberében tervezi, hogy Budapestről a Hongkongba indít [áruszállító] járatokat.

Forrás: Új Szemle

Mi lehet a háttérben?

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mint arról korábban beszámoltunk, Kína és Magyarország között jelenleg 21 közvetlen utasszállító járat közlekedik hetente, amelynek várható bővítéséről a napokban Szijjártó Péter külügyminiszter nyilatkozott.

A kínai utasforgalom további növekedéséhez leginkább egy itteni központú ráhordó légitársaságra lenne szükség, amely a Közép- és Kelet Európai régión belül és akár az egész kontinensen tovább szállíthatná a kínai légitársaságok utasait.

A Hungary Airlines, elindulása és a jelentős mennyiségű repülőgépre szóló szándéknyilatkozat ezt a törekvést szolgálhatja, bár a tudósításban említett mennyiség magyar és európai viszonylatban ambiciózusnak tűnik. Az uniós légitársaság elindítása azért is állhat a kínaiak érdekében, mert a nagy európai légitársaságok uniós fellépést sürgetnek a kínai légicégek a nyugat-európai hubokon történő terjeszkedésével szemben.

Mit lehet tudni a cégről?

A 2021-ben bejegyzett vállalat az idei év áprilisában változtatta nevét Hungary Airlines Kft-re. A cég eddig a Kína és Magyarország közötti légiáru szállítási területén működött, kezdetben Universal Translink Airline Hungary Kft., majd rövid ideig Hungary Cargo Airlines Kft. néven, székhelye a BUD Cargo City-ben van.

A cég többségi tulajdonosa a hazánkban élő, vélhetően magyar állampolgársággal is rendelkező Wu Jiang kínai üzletember, a menedzsmentben a Boeinggel kötött megállapodást aláíró Duan Bo mellett két magyar szakember, Talabos Gábor és Varga Gábor is részt vesz.

Sajtóértesülések szerint a vállalat a magyar állam tulajdonában lévő, jelenleg a Wizz Air üzemeltetésében álló Airbus A330F áruszállító üzemeltetésének átvételére készül, és ennek érdekében saját, magyarországi légi üzemeltetői engedély (AOC) megszerzése is folyamatban van.

Idén májusban számoltunk be róla, hogy a vállalat magyarországi tevékenysége bővítését is tervezi, ennek érdekében számos álláshirdetés jelent meg rövid időre a cég egyik közösségi oldalán. Amint korábban megírtuk, a cég vezetője és társalapítója egy budapesti szakmai konferencián elmondta, hogy terveik között két saját, utasszállítóból áruszállítóvá alakított Boeing 777-300ERSF forgalomba állítása is szerepel a más légitársaságoktól bérelt cargo-charterek üzemeltetése mellett.