Kibővíti az Airbus az A220-as mirabeli gyártósorát, hogy növelni tudja a leánykori nevén Bombardier CSeriesnek hívott regionális gép gyártási rátáját.

A beruházás során a meglévő gyárépület mellé két új egységet építenek fel, ezek 2019 tavaszára már el is készülnek és a végösszeszerelő sor kapacitását növelik meg – közölte az Airbus a Flightgloballal.

Emellett az európai gyártó továbbra sem tett le azon tervéről, hogy az Egyesült Államokban is nyisson egy összeszerelő csarnokot, ahol az észak-amerikai megrendelők gépeit készítik el. Az új egység az Alabama állambeli Mobile-ban épül fel, ahol az Airbus eddig csak az amerikai megrendelők A320-asait szerelte össze. Ezt az egységet szintén jövőre szeretnék üzembe állítani.

Az Airbus ennél több részletet nem árult el.

A Delta Air Lines első Airbus A220-asa Mirabelben. Fotó: Airbus

A gyár bővítése már a Bombardier vezetése alatt is felmerült, de a program átadása után már az Airbus nyakába szakadt a megvalósítás. A kanadaik terve az volt, hogy a gyártási rátát évi 90 és 120 gép közé emeljék, azt azonban nem tudni, hogy az Airbus módosította-e ezeket a terveket. A Bombardier-nál maradt a CRJ-k gyártása, ezt szintén Mirabelben folytatják.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Egy biztos, a gyártás felpörgetése ráfér az A220-asra, tavaly mindössze 17-et adtak át, és idén sem néz ki túl fényesen a statisztika, október végéig 25 gépet adtak át az üzemeltető légitársaságoknak. A nagy megrendelők közül elsőként a Delta kapott az A220-asból, és hamarosan megkezdik az Air Canadának, később pedig a JetBlue-nak leszállítani az első példányokat. A Delta 75, az Air Canada 45, a JetBlue pedig 60 darabot rendelt a regionális típusból, ezek gyártásával 2020-2022-ig szeretne végezni az Airbus.

A gyártóhoz eddig 402 gépre érkezett megrendelés.