Európa felé terjeszkedik a dubaji low-cost cég, a Flydubai, a járataival októbertől már huszonhat európai célállomás lesz elérhető.

Európai városok felé terjeszkedik az Egyesült Arab Emírségekben működő diszkont légitársaság, a Flydibai. Ugyanakkor, eltérően hálózatos társától, az Emiratestől, nem a nagy hub-reptereket veszi célba, hanem a második kategóriába sorolt városok reptereire és szezonális úticélokra repül.

A légitársaság júniustól az olaszországi Cataniába és a görögországi Szalonikibe közlekedtet hetente több járatot – írja az ATW Online.

A cég emellett elindított két, szezonálisan a nyári menetrend ideje alatt üzemelő útvonalat. A Flydubai a horvátországi Dubrovnikba, és a lengyelországi Krakkóba közlekedtet heti 4 járatot október 25-ig.

Ráhordó szerep juthat a kisebbnek?

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Flydubai low-cost modellben (de nem a megszokott „fapados” szolgáltatással) működő cég, azonban széleskörű partnerségi megállapodása van az Egyesült Arab Emirátusok legnagyobb hálózatos légitársaságával, a Budapestre is közlekedő Emirates-szel.

Utóbbi ugyanakkor csak a nagyobb hub-repterekre repül, a kisebb forgalmú célállomásokra való üzemelés a légitársaság kizárólag Boeing 777-esekből és Airbus A380-asokból álló flottája miatt nem lenne rentábilis. A Flydubai 737-800-asokból és 737 MAX-okból álló gépparkja révén viszont kiválóan alkalmas a kisebb repterek kiszolgálására is.

Feltehetően ennek is köszönhető, hogy a két cég tavaly széleskörű partnerségre lépett egymással: nemcsak codeshare egyezmény áll fent közöttük, hanem az átszálló utasok számos kényelmi szolgáltatásban is részesülnek a low-cost cégnél.

A Dubajon keresztül közlekedő, egyik cég hálózatáról a másikra átszálló utasok mindkét járaton egységesen magas színvonalú fedélzeti ellátást kapnak, és a Flydubai járatain is az Emirates igencsak nagyvonalú poggyászszabályai érvényesek rájuk.