Az idén 16,2 millió utast vár a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető cég, ez 9 százalékos növekedésnek felelne meg tavalyhoz képest, az új terminál átadását pedig 2025-ig tervezik – hangzott el a Budapest Airport workshopján, amelyet a légitársaságok és az utazási szakma képviselőinek tartott.
Az úti célok között továbbra is vezet London, de a bővülő járatkínálatnak köszönhetően kiemelkedő, 10 százalék feletti növekedés mutatkozik Tel Aviv, illetve Moszkva felé is a 2019. január-augusztus időszakot tekintve.
A budapesti repülőtérről 145 úti célra 46 légitársaság kínál járatokat.
Idén a hosszútávú útvonalakon (a Budapest Airport ebbe a kategóriába a 3500 kilométernél hosszabbakat sorolja) elérhető ülőhely-kínálat (két irányban) eléri az egymilliót.
A téli menetrendben elérhetővé válik Luxembourg, ahová eddig nem volt közvetlen kapcsolat Budapestről. A jövő nyárra eddig bejelentett új járatokat a LOT budapesti rövid távú hálózatának bővítése és a Wizz Air új ukrajnai útvonalai dominálják.
A fejlesztések és infrastrukturális beruházások sorából kiemelték, hogy az utasforgalom növekedése egy új terminál megépítését tette szükségessé.
Az új utasforgalmi épület fejlesztése és az ezzel kapcsolatos egyeztetés jelenleg munkacsoportokban zajlik, a terminál átadása a reptérüzemeltető tervei szerint 2025-ig várható.
A Budapest Airport a meglévő terminálépületekben közel 6,5 milliárd forint értékben hajtott és hajt végre beruházásokat az utaskiszolgálás infrastrukturájának és folyamatainak fejlesztésére.
Az utasoknak az újonnan létrejött terminál-információs csoport munkatársai segítenek az eligazodásban még a chek-in pultok előtt, továbbá fejlesztették a járatinformációs és tájékoztató kijelzőket, amelyek abban is segítenek, hogy ha például az utasbiztonsági ellenőrzésnél torlódás alakul ki, az utasokat átirányítja a másik terminálra.
De járatinformációs kijelzőket helyeztek ki a reptéri buszmegállóhoz és hamarosan a parkolóba is kerülnek ilyen berendezések.
A kettes terminálon plusz két utasbiztonsági csatornát adtak át nyár elején, így 8-8 ellenőrző folyosó áll rendelkezésre az A és B oldalon. Mindezeknek köszönhetően
az átlagos várakozási idő az ellenőrzőpontoknál a reptérüzemeltető kimutatásai szerint nem több, mint 10 perc.
A Budapest Airport fix kordonrendszert alakított ki a check-inpultok előtt, így az utasok rendezettebb sorokban várakozhatnak, hasonlót vezetnek be az utasbiztonsági ellenőrzés és az útlevélkezelés előtt is.
A megnövekedett utasszám kezelését segíti a 12 új elektronikus útlevél-ellenőrző kapu, valamint az önkiszolgáló csomagfeladó pultok is, amelynek használati lehetőségét a jövőben minél több légitársaság utasaira szeretnék kiterjeszteni. Bővült a poggyászkiadó tér is, ahol irodák és raktárak elbontásával tették tágasabbá a területet.
A kínai utasok növekvő számára reagálva a Budapest Airport kínai-barát reptérré kíván válni, ennek részeként kerültek kihelyezésre az ivókutak, lesz meleg- és forróvíz vételi lehetőség, a duty free üzletekben megjelentek a kínai fizetési módok, a terminálokban pedig a kínai tájékoztató feliratok.