Üzemanyag-megtakarítást lehetővé tevő Aero Shark bevonat kerül az osztrák légitársaság Boeing 777-200ER repülőgépeire, a Lufthansa Technik és a BASF által kifejlesztett fólia ezzel új típusváltozaton debütál.
Az Austrian Airlines hat Boeing 777-200ER repülőgépéből négyet vonnak be a cápabőr-fóliával idén december és jövő március között.
A Lufthansa Technik és a BASF által kifejlesztett, körülbelül 50 mikrométeres bordákból álló, a cápabőr különleges szerkezetére hasonlító Aero Shark bevonat javítja a repülés közbeni súrlódási ellenállást, csökkentve az üzemanyag-fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást.
A Boeing 777-200ER változat most először kapja meg ezt a technológiát, 830 négyzetméternyi fólia kerül egy-egy gép törzsének kritikus részeire és a hajtóműgondolákra.

A 2017 óta fejlesztett technológia 1 százalék üzemanyag-megtakarítást eredményez, amely a négy gép esetében, négyéves élettartammal számolva összesen mintegy 2650 tonnával csökkenti a felhasznált üzemanyag mennyiségét és több mint 8300 tonnával a szén-dioxid-kibocsátást. A megtakarítás körülbelül 46, Bécsből New Yorkba tartó járatnak felel meg.
A Lufthansa-csoport flottájának eddig 17 tagját szerelték már fel Aero Shark bevonattal, köztük a német légitársaság egy Boeing 747-400, a Swiss 12 Boeing 777-300ER, valamint a Lufthansa Cargo négy Boeing 777F típusú gépét.
