Címke: Comac
Évi ötvenre növeli a C919-es gyártási rátáját a Comac
A kínai gyártó 2025-ben 30 új generációs keskenytörzsű repülőgép összeszerelését tervezi, aztán évi 50-re növeli az éves gyártási rátáját.
Az Air China lesz az új generációs kínai szélestörzsű bevezető légitársasága
A Comac repülőgépgyártó és az Air China megállapodása szerint a kínai nemzeti légitársaság lesz a C929-es első üzemeltetője.
Új néven repül tovább a kínai regionális típus
Az ARJ21 regionális repülőgépet C909-re keresztelte át a gyártó Comac.
Átvette első C919-eseit az Air China és a China Southern
Sanghajban közös ünnepségen adta át a két nagy, állami tulajdonú légitársaság kínai gyártású, új generációs keskenytörzsű repülőgépeit a gyártó.
C939: Boeing 777 és Airbus A350 méretű gépet tervez a Comac
A South China Morning Post értesülése szerint a kínai gyártó megkezdte egy új, nagy méretű szélestörzsű repülőgép előzetes terveinek kidolgozását.
A China Southern is rendelt száz Comac C919-est
Az Air China után a kantoni központú China Southern Airlines szintén vásárol a kínai gyártású, keskenytörzsű, közepes hatótávú típusból, a repülőgépek átadása 2031-ig folyamatosan történik majd.
Száz Comac C919-est rendelt az Air China
A kínai nemzeti légitársaság listaárakon 10,8 milliárd dollár értékben rendelt a kínai gyártású keskenytörzsű, közepes hatótávolságú típusból.
Boeing 787-esek és kínai típusok keltek el a szingapúri légi szalon első napján
Elkezdődött a Singapore Air Show, a Thai Airways és a Royal Brunei Airlines Dreamliner-megrendelései mellett a kínai Comac kötött még üzleteket.
Rövidebb és hosszabb törzsű változatot tervez a C919-esből a Comac
A kínai gyártó az alapmodellhez képest egy nagyobb és egy kisebb befogadóképességű variánst is készítene az új generációs utasszállítóból, utóbbi a magas fekvésű reptereken is üzemelhet majd.
Átadta az első áruszállítóvá alakított ARJ21-eseket a kínai gyártó
A két repülőgépet a hangcsoui bázisú YTO Cargo Airlines és a csengcsoui központú Air Central Longhao Airlines állítja forgalomba.
Kiszálltak az oroszok a CR929-es szélestörzsű programjából
Az orosz gyártó vezetője hivatalosan is bejelentette, hogy a korábbi információkkal egybehangzóan immár csak beszállítóként vesz részt az új generációs szélestörzsű típus fejlesztésében.
Végrehajtotta első kereskedelmi járatát a Comac C919-es
A kínai tervezésű keskenytörzsű utasszállító csaknem fél évvel az átadása után hajtotta végre első kereskedelmi járatát.
Áruszállítóvá alakítást is kínál az ARJ21-eshez a gyártó
Megkapta a kínai légügyi hatóság jóváhagyását az ARJ21 utasszállítóból áruszállítóvá (P2F) alakítási programjára a Comac.
Átadta a 100. ARJ21-700-ast a kínai repülőgépgyártó
Az Air China átvette a 100. kereskedelmi forgalomba álló COMAC ARJ21-700 regionális repülőgépet, amelyik valójában nem is a századik példány.
Átvette ARJ21-esét az első Kínán kívüli üzemeltető
Az indonéz Trans Nusa lett a Comac ARJ21-es első külföldi üzemeltetője.
Átvette első C919-es repülőgépét a China Eastern Airlines
A típus indító légitársasága megkapta az új generációs, kínai fejlesztésű, keskenytörzsű repülőgép első példányát, amely 2023 elejétől szállít majd utasokat.
Indulhat a kínai C919-es sorozatgyártása
A Kínai Polgári Légiközlekedési Hatóság (CAAC) kiadta a Comac C919-es típus sorozatgyártásának megkezdéséhez szükséges tanúsítványt.
Óriási megrendelést szerzett kínai lízingcégektől a COMAC
Hét kínai lízingcég összesen 300 C919-es és 30 ARJ21-es megrendeléséről írt alá szerződést a gyártóval a Csuhaiban megrendezett légiszalonon.
Folytatódik a kínai-orosz „Dreamliner” fejlesztése
Kicsi a valószínűsége, hogy 2030 előtt felszálljon a CRAIC CR929 új generációs, szélestörzsű utasszállító prototípusa, de folytatódik a közös fejlesztése.
Lezárult a Comac C919 tesztelési programja
Jelentős előrelépést tett a kínai gyártó új generációs keskenytörzsű típusa a forgalomba állításhoz szükséges típustanúsítvány megszerzése felé.
Kína komoly versenytárs lehet a keskenytörzsű gépeknél az Airbus vezetője szerint
Guillaume Faury szerint a kínai C919 várhatóan helyet fog kapni a piacon, és az évtized végére számottevő részesedést szerezhet, a szélestörzsű repülőgépek szegmensében lassú lesz a kilábalás a válságból.
A China Eastern lesz a COMAC C919-es első üzemeltetője
A China Eastern az új típust sanghaji bázissal, belföldi gerinchálózatán kezdi el majd használni a közlés szerint, az első példány még az idén forgalomba állhat.
A helyi repülőgépeket hozzák helyzetbe a legnagyobb kínai légitársaságok
Több mint száz Airbus és Boeing átvételét halasztotta el a három legnagyobb kínai légitársaság tavaly, de a COMAC repülőgépei folyamatosan érkeznek hozzájuk.
Megkezdheti külföldi pályafutását az ARJ21 kínai regionális típus
Hatvan darab COMAC ARJ21-es regionális repülőgép vásárlásáról írt alá megállapodást a CALC kínai lízingcég, ezek lesznek az első példányok, amelyek nem belföldi üzemeltetőhöz kerülnek.
Újabb amerikai szankciók nehezítik a kínai és orosz repülőgépgyártást
Az USA kereskedelmi minisztériuma katonai végfelhasználónak minősített 103 orosz és kínai vállalatot, köztük több repülőgépgyártót, amelyeknek csak külön engedéllyel értékesíthetnek bármit az amerikai vállalatok.