Kötelező érvényű megrendelést adott le öt darab Comac C919-es repülőgépre a China Eastern Airlines. 

Ezzel a légitársaság lesz Kína saját fejlesztésű, új keskenytörzsű típusának első üzemeltetője, az első példány már idén megérkezhet a flottába a kínai állami média értesülése szerint, bár hivatalos átvételi dátumot a gyártó és a légitársaság sem közölt.

A sanghaji központú Sky Team-tag óriáscég még 2010-ben írt alá szándéknyilatkozatot húsz példányról, majd 2016-ban jelezte, hogy a C919-es új generációs hajtóművekkel felszerelt típus indító légitársasága lenne, erről végül idén március 1-jén született meg a kötelező érvényű szerződés.

A China Eastern az új típust sanghaji bázissal, belföldi gerinchálózatán kezdi el majd használni a közlés szerint.

Forrás: COMAC

A korábbi hírek viszont arról szóltak, hogy a Comac ARJ 21-es regionális típushoz hasonlóan ezeket is az OTT Airlines nevű leányvállalat üzemelteti majd.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az A320neo és a 737 MAX kihívójának szánt, az előbbi nyugati típusokhoz is gyártott CFM LEAP új generációs hajtóművek 1C-változatával felszerelt kínai utasszállító fejlesztési programjának aktualitásairól itt írtunk bővebben.