Címke: Pratt & Whitney
Fürtökben vesztegelnek a Wizz Air földre parancsolt gépei egy lengyel reptéren
Egy lengyelországi egykori katonai repülőtéren tárolják a Wizz Air Pratt & Whitney hajtóműproblémák miatt leállított gépeinek jelentős részét.
Közel 500 A320neo van földön világszerte a GTF hajtóműproblémák miatt
A Pratt & Whitney hajtóművek alkatrészeibe került szennyezett fémpor miatt 2026-ig egyidejűleg átlagosan 350 repülőgép áll majd hajtóművek nélkül világszerte, de az alkatrész-gyártás felpörgetésével és több javítóműhely megnyitásával jelentősen csökken a jelenleg gépenként várható 300 napos javítás.
A Pratt & Whitney hajtóművek hibái miatt ritkítja járatait a Lufthansa tavasszal
Hajtóműproblémák következtében felmerült karbantartási igények miatt járatokat töröl tavaszi menetrendjéből a Lufthansa.
Flottája közel negyedét kénytelen leállítani a Wizz Air
Március végéig mintegy 45 A320neo családba tartozó repülőgépét kell leállítania a fapados légitársaságnak a Pratt & Whitney GTF hajtóművek soron kívüli átvizsgálása miatt, a kieső kapacitást a lízingszerződések meghosszabbításával és gépbérlésekkel kompenzálja a cég.
Az A220-asokat és az Embraer E2-eseket is érinti a legújabb hajtóműprobléma
A korábban az A320neo családnál jelentkező, a turbinatárcsákat érintő gond az Airbus A220 és az Embraer E2 típuscsalád Pratt&Whitney erőforrásait is érinti.
Hajtóműproblémák miatt jelentős kapacitáscsökkentésre kényszerül a Wizz Air
Az A320neo családba tartozó repülőgépek hajtóműveinél felmerült újabb probléma miatt a következő két negyedévben akár tíz százalékos kapacitáscsökkentésre kényszerülhet a Wizz Air.
Kigyulladt egy kínai A320neo hajtóműve Szingapúrban
Leszállás után az utasok a futópályán, többek közt az égő hajtómű feletti és mögötti vészkijáratokon hagyták el a fedélzetet, többen a kézipoggyászaikkal együtt.
Hajtóművizsgálatok miatt a Wizz Air átszervezi őszi menetrendjét
Szeptemberben és októberben járatokat kényszerül törölni a Wizz Air, mert a Pratt & Whitney gyorsított eljárásban ellenőrzi az új generációs Airbus-keskenytörzsűek hajtóműveit.
Jelentősen növelte bevételeit és profitját az Airbus
Fenntartja idei 720 példányos gépátadási célját a nyereséges negyedévet záró Airbus, a Pratt-hajtóművek újabb problémái rövid távon nem hátráltatják az átadásokat, az A321XLR hatótávolságának szinten tartására pedig megoldást keres a gyártó.
Újabb hibát találtak az A320neo család Pratt-hajtóműveinek csaknem felénél
Az új generációs Pratt & Whitney hajtóművek egyik alkatrészének anyaga nem felel meg az előírásoknak, ezért 1200 erőforrást kell az Airbus A320 típuscsaládba tartozó repülőgépekről soron kívül leszerelni és átvizsgálni, a hiba a Wizz Airt is érinti.
Először végez hangárkarbantartást A321neo gépen az Aeroplex
A napokban érkezett első alkalommal Airbus A320neo családba tartozó repülőgép az Aeroplexhez hangárkarbantartásra.
Felfüggesztette járatait és csődvédelembe vonult a Go First
Az indiai diszkont légitársaság három napra felfüggesztette járatait, mert A320neo flottája felének üzemképtelenségét okozza a Pratt & Whitney hajtóművek hibája, és csődvédelembe vonult.
Idén is ellátási problémákra számít a Pratt & Whitney
A hajtóművekhez használt fémalkatrészek 2023-ban is hiánycikkeknek számítanak majd, a gyártási ütemtervek ennek ellenére várhatóan tarthatók.
Továbbfejlesztenék a Pratt & Whitney GTF hajtóműveit
Víz befecskendezésével tennék még hatékonyabbá Pratt & Whitney GTF hajtóműveit, jelentősen javítva az üzemanyag-felhasználást, csökkentve a nitrogén-oxidok, valamint a kondenzcsíkot képező anyagok mennyiségét is.
Jóváhagyta a továbbfejlesztett hajtóműves ATR-eket az uniós hatóság
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség kiadta a Pratt & Whitney Canada PW127XT-M hajtóművel felszerelt ATR 72 és 42 forgalomba állításához szükséges típustanúsítványt.
Megkezdődtek az A320neo család továbbfejlesztett hajtóművének repülési tesztjei
Az Airbus megkezdte az A320neo család egyik új generációs hajtóműtípusának továbbfejlesztett változata, a Pratt & Whitney GTF Advantage repülési tesztelését.
Megint gond volt egy Pratt-hajtóműves Boeing 777-essel
Röviddel a felszállást követően meghibásodott a United Airlines egyik Boeing 777-200-asának Pratt & Whitney PW4077 hajtóműve, ezzel a típussal már korábban is voltak komoly gondok.
Kevesebb repülőgépet tud átadni idén a két nagy gyártó
A beszállítói lánc nehézségei, főként a vártnál kevesebb rendelkezésre álló hajtómű miatt mérsékli ezévi gyártási és átadási kilátásait az Airbus és a Boeing is.
Felpörgeti a PW1100G hajtóművek gyártását a Pratt & Whitney
Legkésőbb jövő év elejére utolérheti korábbi vállalását az Airbus A320neo típuscsaládnak szánt hajtóművek átadásával az amerikai gyártó.
Egy évet késik és Pratt & Whitney hajtóművel érkezik a D328eco
A prototípus összeszerelése a következő hónapokban kezdődik a gyártó új lipcsei üzemében.
Tisztán alternatív üzemanyaggal is működik az A320neók továbbfejlesztett hajtóműve
Sikeresnek minősítette a Pratt & Whitney a GTF Advantage hajtómű hígítás nélkül fenntartható forrásból előállított üzemanyaggal (SAF) végrehajtott tesztjeit.
Továbbfejlesztett hajtóművet kínál az A320neo családhoz a Pratt & Whitney
A GTF Advantage 2024 januárjától érhető el, takarékosabb és erősebb lesz elődjénél, emellett használható majd kizárólag fenntartható üzemanyagokkal is.
Az Embraer is teszteli az alternatív üzemanyag használatának hatásait
Az Airbuséhoz hasonló kísérletben fog az Embraer legfontosabb hajtómű-beszállítójával, megkezdi a csak fenntartható kerozinnal teljesített járatok vizsgálatát.
Rolls-Royce hajtóművekkel modernizálják a B-52-es bombázókat
A típusnak minden esélye megvan arra, hogy rendszerbe állítása után 100 évvel is szolgálatban álljon, eközben a fiatalabb B-1B bombázók viszont rohamosan fogyatkoznak.
Üzleti repülőgépek hajtóművével modernizálnák a B-52-es bombázókat
Nyilvánosságra hozta a Pratt & Whitney az amerikai légierő Stratofortess bombázóinak modernizálására adott javaslatát: egy eredetileg üzleti gépekhez tervezett hajtóművet ajánl, de ennek számos előnye lehet.