Szeptemberben és októberben járatokat kényszerül törölni a Wizz Air, mert a Pratt & Whitney gyorsított eljárásban ellenőrzi az új generációs Airbus-keskenytörzsűek hajtóműveit.

Mivel ez a kötelező folyamat érinti a Wizz Air egyes repülőgépeit is, a légitársaságnak muszáj változásokat eszközölnie a menetrendjében, egyes járatokat törölnie kell ősszel – közölte lapunkkal a cég.

A szeptember-októberi módosításokban érintett utasoknak átfoglalási lehetőséget ajánl fel alternatív járatokra, vagy választhatják a jegyár 120 százalékának jóváírását Wizz-számlán, illetve teljes visszatérítését az eredeti fizetési móddal.

Fotó: AIRportal.hu

Ha valaki online közvetítő cégen vagy utazási irodán keresztül foglalta jegyét, annak a légitársaság azt tanácsolja, hogy a módosítások elvégzése érdekében vegye fel a kapcsolatot az adott irodával vagy weboldallal. Emellett a Wizz Air javasolja az email-fiókok levélszemét (spam) mappáinak ellenőrzését is, az esetleges menetrendi változásokról szóló értesítés miatt.

Mint megírtuk, nemrég kiderült, hogy a 2015 és 2021 között gyártott Pratt & Whitney új generációs, GTF (áttételes) hajtóművek egyik alkatrészének gyártásánál felhasznált alapanyag nem felel meg az előírásoknak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Bár a hiba nem jelent azonnali repülésbiztonsági problémát, szeptember közepéig 200, a következő 9-12 hónapban pedig további 1000 erőforrást kell soron kívül átvizsgálni.

Ez a forgalomban lévő PW1100G-JM típusú hajtóművek mintegy 40 százaléka.Ezért 1200 erőforrást kell az Airbus A320 típuscsaládba tartozó repülőgépekről soron kívül leszerelni és átvizsgálni, a hiba a Wizz Airt is érinti.