A Wizz Air, a Menzies Aviation és a Budapest Airport közös sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a légitársaság egyes járatainak földi kiszolgálását mostantól kizárólag elektromos eszközökkel végzik majd a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

A Menzies elektromos csomagszállító vontatókat, rakodószalagokat, földi áramellátó egységeket (GPU), ivó- és szennyvizes kocsikat, napelemekkel felszerelt utaslépcsőket, valamint elektromos meghajtású repülőgép-vontatókat használ a Wizz Air egyes járatainak kiszolgálásához a budapesti repülőtéren.

Az elektromos meghajtású földi kiszolgáló eszközök az alacsony energiafelhasználás mellett a működési hatékonyság javítását is elősegítik.

A teljesen elektromos földi kiszolgálással a dízelüzemű berendezésekhez képest repülőgépenként számítva akár 80 százalékkal csökken a szén-dioxid-kibocsátás.

A Menzies Aviation két Wizz Air-repülőgép földi kiszolgálását képes párhuzamosan ellátni teljesen elektromos maghajtású berendezéseivel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Menzies előnyben részesíti az elektromos földi kiszolgáló eszközök alkalmazását, a vállalat céljai közt szerepel, hogy 2025-ig gépparkjának 25 százaléka megújuló energiával működjön.

Ennek működéséhez elengedhetetlen a Budapest Airport által biztosított töltőinfrastruktúra. A repülőtéren már több mint 100 elektromos földi kiszolgáló jármű lát el a feladatokat nap mint nap, töltésükhöz 43 töltési parkoló pozíció áll rendelkezésre.

A Wizz Air 14 Airbus A321neo repülőgépet üzemeltet Budapesten, a cég az elmúlt pénzügyi évében az eddigi legalacsonyabb, 53,8 grammos szén-dioxid-kibocsátását érte el utaskilométerenként, amely iparági rekord az európai légiközlekedésben. A légitársaság november elején másodjára nyerte el Az Év Globális Fenntartható Légitársasága címét a CAPA (Centre for Aviation) díjátadóján.