Másfél éves csúszással, csak idén ősszel érkezhet meg a Ryanair első Boeing 737 MAX 200-asa a flottába, emiatt a társaság elbocsátásokat is kilátásba helyezett.
A Ryanair az AIRportal.hu megkeresésére azt írta, eredetileg 2019 második negyedévében, nem sokkal az Ethiopian Airlines 302-es járatának lezuhanása után kellett volna megkapnia az első példányt, de a gépek földre parancsolása miatt folyamatosan húzódik az átadás.
Jelen állás szerint a Ryanair legkorábban csak idén ősszel veheti át az első Boeing 737 MAX 200-ast.
A cég ugyanakkor továbbra is kiáll a típus mellett, és bízik abban, hogy alapjaiban változtatja majd meg a Ryanair költségszerkezetét.
Ha már kiadások, pénzügyi megszorítás címén a Ryanair a Reuters szerint elbocsátásokat és újabb bázisbezárásokat is kilátásba helyezett a MAX-ok késése miatt.
Szintén a költségcsökkentés jegyében alakították át a budapesti bázist, amelyet december óta a lengyel Buzz leányvállalatukon keresztül üzemeltetnek. Ennek oka a versenyképesség fenntartása a Wizz Airrel szemben, ugyanakkor lehetőséget is teremt a további bővülésre – magyarázta a légitársaság lapunknak.
A Ryanair arról is tájékoztatott, hogy tavaly a legforgalmasabb hónapban, augusztusban összesen 18 785 járatuk késett a légiforgalmi irányítás szűk kapacitásai miatt, ezért az Európai Uniónak végre nem csak beszélnie kellene a probléma megoldásáról, hanem tenni is már valamit.
Nem mellesleg a légitársaság számításai szerint ezzel 10 százalékkal csökkenthető lenne a károsanyag-kibocsátás. Ezzel összefüggésben közölték, hogy a jelenlegi 66 grammos utas/kilométer szén-dioxid-kibocsátást 2030-ra 60-ra szeretnék csökkenteni, amelyben a 737 MAX-ok is sokat fognak segíteni, de emellett önkéntes emissziókompenzáló programokat is biztosítanak.
A környezetvédelem jegyében nem lehet elmenni a Svédországból indult, és ott népszerű „Flygskam” kezdeményezés mellett. A „repülési szégyen” mozgalomnak a Ryanair tapasztalatai szerint semmilyen hatása nem volt működésükre.
„Az európaiak mindig is repülővel fognak közlekedni, legfeljebb a környezetbarátabb cégeket fogják választani” – szögezte le a Ryanair.
Ezen a ponton meg is jegyezték, hogy a British Airways-hez képest 50 százalékkal alacsonyabb a károsanyag-kibocsátásuk.
Az unióban egyre elterjedtebb módszer az emissziók megfékezésére a környezetvédelmi különadók bevezetése, amellyel a Ryanair nem ért egyet. Álláspontjuk szerint a tagállamok már így is túl sok ilyen típusú terhet vettettek ki, amelyek ráadásul nem is jók a kibocsátás csökkentésére. Az ír fapados tavaly 630 millió eurót fizetett ki ezen a jogcímen, és ha ennél is többet kell fizetnie, akkor a cég közlése szerint olyan környezetvédelmi projekteket nem tud majd finanszírozni, amelyek valóban képesek a károsanyag-kibocsátás mérséklésére.