Február 16-án este minden járatát azonnali hatállyal törölte és csődeljárást kért maga ellen a brit flybmi regionális légitársaság.
A East-Midlands-i központú cég honlapján, közleményben jelentette be végleges leállását, és a csődeljárás kérelmezését.
Azok, akik foglalással rendelkeztek valamely járatukra, közvetlen jegyvásárlás esetén a bankkártyájuk kibocsátójához fordulhatnak visszatérítésért.
Akik utazási irodán, vagy olyan légitársaságon (Lufthansa, Air Dolomiti, Air France, Brussels Airlines, Loganair, Turkish Airlines) keresztül foglaltak, akik codeshare megállapodásban álltak a flybmi-vel, az irodához vagy az adott céghez fordulhatnak tájékoztatásért.
A légitársaság szóvivője azt nyilatkozta, nehéz szívvel, de elkerülhetetlen volt a lépés, mert
a cég olyan, rajta kívülálló problémákkal került szembe, amelyeken nem tudott felülkerekedni.
Az emelkedő üzemanyag költségek és a brexit körüli bizonytalanság mellett az problémát jelentett a cég számára, hogy az Egyesült Királyság Európai Unióból történő kilépése miatt utóbbi korlátozta az ország légitársaságainak részvételét a károsanyag-kibocsátási kvóta kereskedő rendszerben. Ezzel a verseny többi szereplőjével szemben hátrányba hozza a brit cégeket, ez pedig első sorban az önállóan talpon maradni próbáló, kis pénzügyi mozgástérrel rendelkező, a flybmi-hez hasonló cégeknél okozott jelentős költségnövekedést.
Ezen tényezők és a részben a Brexit miatt megromlott, bizonytalan piaci környezet aláásta az ügyfelek bizalmát a légtársasággal szemben, így a cég nem tudott hasznot felmutatni, annak ellenére sem, hogy a részvényesek hat év alatt negyvenmillió angol fontot pumpáltak bele.
Ez ugyanakkor nem csak a brit légitársaságra igaz, a csőd jól példázza a regionális légiközlekedési piac súlyosbodó problémáit.
A cégvezetés ugyanakkor megköszönte az alkalmazottak áldozatos munkáját, és a visszatérő ügyfelek hűségét, amelynek köszönhetően eddig fent tudták tartani az üzemelést.
A flybmi 17 regionális repülőgépből álló flottával üzemelt (3 db Embraer ERJ-135, 14 db Embraer ERJ-145), és összesen 376 ember foglalkoztatott az Egyesült Királyság mellett Németországban, Svédországban és Belgiumban. 2018-ban huszonkilencezer járatukon félmilliónál is több utast szállítottak az észak- és nyugat-európai régióban.