Az MD-11F és Boeing 747-400F áruszállítókat üzemeltető, súlyos pénzügyi helyzetbe került floridai légitársaság finanszírozást szerzett, hogy tovább üzemelhessen a várhatóan napokon belül induló Chapter 11 csődvédelmi eljárás alatt.
Az elmúlt évtizedben nyereségesen működő és sikeres növekedést elérő amerikai cargo-cég a gyengülő globális gazdaság, a légiáru-szállítási piacon tapasztalható viszonylag alacsony kereslet, valamint az öregebb négy- és háromhajtóműves típusokból álló flotta jelentősen megnövekedett üzemeltetési és karbantartási költségei miatt került nehéz pénzügyi helyzetbe.
Az utóbbi hetekben a cég leállása is az opciók között szerepelt, amelyet az alapító-tulajdonos – aki maga is jelentős hitelezője a cégnek – és a menedzsment megpróbált elkerülni.
A Bloomberg információi szerint most sikerült megállapodni a hitelezőkkel arról, hogy a légitársaság folytathassa az üzemelést, valamint várhatóan ezen a héten Chapter 11 csődvédelmi eljárást kezdeményez, amely alatt elvégezhetik a szükséges szerkezetátalakítást. Ehhez sikerült a hírek szerint 77,3 millió dollárnyi finanszírozást is biztosítani kölcsön formájában.
A Western Global Airlines négy Boeing 747-400(F) és tizenhat McDonell-Douglas MD-11F repülőgépet birtokol, de ezek közül mindössze öt példány aktív.