A Gol Linhas Aéreas elindította a Chapter 11 csődvédelmi és szerkezetátalakítási eljárást az Egyesült Államok csődbíróságánál.
A piac által már várt intézkedést a közeljövőben lejáró adósságok, nagyrészt a repülőgépek esedékessé váló lízingdíjai miatt kellett elindítani, amelyeknél nem sikerült eddig megállapodásra jutni a hitelezőkkel.
A Gol közlése szerint a vállalat 950 millió dollárnyi finanszírozást biztosított a működése fenntartásához, az utas- és áruszállító járatok üzemeltetése az eljárás alatt is folytatódik, valamint a törzsutas-program is tovább működik.
A munkavállalói juttatások kifizetése is a megszokott rendben történik az eljárás alatt.
Több nagy régiós légitársasággal ellentétben (pl. LATAM, Avianca, Aeromexico) a brazil fapadosnak a koronavírus-járvány idején sikerült elkerülnie a csődvédelemhez vezető helyzetet, ám eközben jelentős, 4 milliárd dollárt elérő adósságállományt halmozott fel. Ezen belül csak a repülőgépek bérbeadóinak a következő 12 hónapban 600 millió dollárt kellene kifizetnie.
Az internetes flotta-adatbázisok szerint a légitársaság 141 repülőgépet üzemeltet, amelyeket 24 különböző lízingcégtől bérel.