A cégcsoport szerkezetátalakítási programot indít a pénzügyi helyzete rendezésére, járatai az eljárás alatt is közlekednek.
A Braathens-csoporthoz tartozó 13 vállalatból 7 esetében hajtanak végre szerkezetátalakítást az amerikai Chapter 11 eljáráshoz hasonló csődvédelem alatt.
A vállalat pénzügyi stabilitásának helyreállítása érdekében átstrukturálják a meglévő adósságokat, valamitn újratárgyalják a beszállítói megállapodásokat annak érdekében, hogy megóvják a munkahelyeket és a svéd légiközlekedési szektort.
A tulajdonosok friss tőke bevonására és a részvényesi kör bővítésére is nyitottak a szerkezetátalakítás részeként.
A közlemény szerint a magas fix költségekkel és szűk haszonkulccsal rendelkező iparágban működő cég a kedvezőtlen gazdasági környezet miatt került nehéz pénzügyi helyzetbe.
A csoport Braathens Regional Airlines (BRA) márkanév alatt Svédország legnagyobb belföldi légitársaságaként 14 darab ATR 72-600-as, turbólégcsavaros repülőgépével üzemeltet járatokat, emellett az idei évben elindította a külön légi üzemeltetői engedéllyel rendelkező Braathens International Airwayst.
Ez négy Airbus A319-essel charterjáratokat teljesít utazásszervező cégek részére, de a közelmúltban egy Airbus A320-200-as is csatlakozott flottájához.
Bár a közlés szerint a szerkezetátalakítás alatt a járatok fennakadások nélkül közlekednek, a csődvédelem csütörtöki bejelentésekor nagy késések fordultak elő, mert a Stockholm-Bromma repülőtéri bázisán az üzemanyag-kiszolgáló cég nem töltötte fel a repülőgépeket, amíg a délutáni órákban nem sikerült megegyezésre jutni.
A Braathens Regional Airlines 2020-ban a pandémia miatt több hónapra már egyszer kénytelen volt csődvédelembe vonulni.