Csökkenti útvonal-hálózatának és flottájának méretét az Aeromexico a mexikói piacon tapasztalható túlkínálat és az emelkedő üzemanyagárak miatt.

Az év első kilenc hónapjában folyamatosan veszteséget termelt az ország legnagyobb légitársasága, ezért összesen öt gép nyugdíjazásáról és több járat megszüntetéséről is döntöttek.

Illusztráció, az Aeromexico egyik Boeing 737-800-asa (Forrás: BriYYZ-Wikimedia Commons)

Első lépésként három Embraer E170 regionális gépet és két Boeing 737-700-ast vonnak ki a szolgálatból, 2019-ben pedig öt belföldi útvonal mellett megszűnik a cég Mexikóváros – Boston, Washington – Portland és Monterrey – Las Vegas nemzetközi járat is.

Figyelembe véve a jövőre megnyíló új útvonalakat és járatsűrítéseket, 2019 az első olyan év lesz 2009 óta, amikor az Aeormexico összesítve ugyanannyi ülést kínál, mint az előző évben, tehát nem terjeszkedik.

2018 az elmúlt évtized legnehezebb éve a regionális légiközelekdésben – közölte a légitársaság a CH Aviation cikke szerint.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezt jól mutatja, hogy hiába volt nyereséges a légitársaság üzemelése, a teljes pénzügyi eredmény a harmadik negyedévben már 32 millió dolláros veszteséget mutat.

Ugyanakkor nem a hibás üzletpolitika vagy a kevés utas a probléma gyökere, hanem az előző évhez képest 23%-kal megemelkedett, havi több mint száz millió dollárra rúgó költségek.

A többlet döntő részét az üzemanyagköltség teszi ki, a légitársaság ugyanis 53%-kal költött többet gépei tankolására az egyre emelkedő kőolajárak, és a gyengülő mexikói peso miatt.

Viszonylagosan jó hírnek lehet azért tekinteni, hogy a hosszútávú útvonalakhoz és a 17 gépes Boeing 787 Dreamliner-flottához még nem kellett hozzányúlni, azok üzemelése egyelőre zavartalan.

Fotó: AIRportal.hu