Újabb európai légitársaság szűnik meg, a francia bíróság megfelelő befektető hiányában elrendelte az XL Airways felszámolását.

A Le Parisien online verziója szerint az XL Airways-re egyetlen ajánlat érkezett, furcsa módon a pár héttel korábban csődbe ment Aigle Azur egyik részvényese, Gérard Houna adott be ajánlatot, aki 30 millió euróért vette volna meg a hét elején leállt szintén francia légitársaságot.

Ebből a pénzből a befektető a személyzet felét tartotta volna meg, de a bíróság elfogadhatatlannak nevezte az ajánlatot, ezért azt visszautasította.

Más ajánlat nem lévén elrendelték a cég felszámolását, a dolgozókat 21 nap múlva elbocsátják. Ők úgy látják, a francia állam is hozzájárult a végkifejlethez azzal, hogy segítette a fapados társaságok létrejöttét francia területen.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A társaság vezetője korábban a Norwegiant is hibáztatta, állítása szerint a diszkont cég norvég állami támogatást felhasználva indított járatokat Párizsból New Yorkba, letörte az árakat, az XL Airways pedig ezzel nem volt képes versenyezni. Ehhez csatlakozott Burno Le Maire pénzügyi és gazdasági miniszter, aki korábban azt is jelezte: tervezi, hogy az unióhoz fordul jogorvoslatért.

Az 1995-ben alapított XL Airways az utóbbi időszakban négy repülőgépből álló flottával repült (3 db. A330-200 és 1 db. A330-300). A múlt héten csődvédelembe vonult, majd most hétfőn minden járatát leállította. A Flightradar szerint az utolsó járat Cancúnból közlekedett Párizs–Charles de Gaulle repülőterére, az SE77-es járatot az F-GSEU lajstromjelű, a Carlyle Aviation Partnerstől bérelt, 15 éves Airbus A330-200-as teljesítette.