Megkezdte működését az Airbus Atlantic: az európai gyártó több saját telephelyének tevékenységét és eddig különálló leányvállalatát egy cégbe szervezve a világ második legnagyobb repülőgép szerkezeti elemeket gyártó cégét hozta létre.

Az Airbus Atlantic az európai gyártó saját tulajdonú leányvállalataként 2022. január elsejével kezdte meg működését. Az Airbus ebbe az új cégbe szervezte a Nantes és a Montoir-de-Bretagne telephelyeinek tevékenységét és a hozzájuk kötődő központi funkciókat, valamint a STELIA Aerospace nevű leányvállalata világszerte működő összes üzemét egy tavaly áprilisban elindított átszervezési projekt részeként.

Az Airbus Atlantic lett a világ második legnagyobb, repülőgép-szerkezeti elemeket gyártó cége, piacvezető a pilótaülések, dobogós a business és első osztályú utasülések terén, utóbbiakat továbbra is STELIA Aerospace márkanévvel kínálja a cég.

Forrás: Stelia Aerospace

Az Airbus a repülőgépek szerkezeti elemeinek gyártását a fő tevékenységei közé sorolja, a lépéssel a célja az volt, hogy megerősítse az értékláncban betöltött szerepét a saját ipari szervezetén belül.

Az Airbus Atlantic ötszáz, a szerkezeti elemek gyártásában közvetlenül résztvevő, valamint további kétezer közvetett beszállítóval rendelkezik majd. A három kontinens öt országában működő, 13 ezer dolgozót foglalkoztató vállalat vezérigazgatójának Cédric Gautier-t nevezték ki.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az európai gyártó szándéka, hogy javítsa versenyképességét, a termékek minőségét és az innovációs képességet ezen a területen, amelynek köszönhetően repülőgép-típusainak programjai előnyt kovácsolhatnak a közeli és a távoli jövőben is.

Bár a közlemény nem említi, a németországi egységek szintén tavaly áprilisban kezdeményezett átszervezése – vélhetően a szakszervezetek tiltakozása miatt – egyelőre várat magára.

Forrás: Airbus
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!