Egyetlen működő hajtóművel, és egyik futóművén kidurrant gumival szállt le az Air Canada Boeing 767-300-as gépe Madridban, a fedélzeten tartózkodóknak nem esett baja.
A kanadai légitársaság C-GHOZ lajstromú, adatbázisok szerint 31 éves gépének személyzete nem sokkal a felszállás után döntött arról, hogy visszatér Madriba. A 767-es ezt követően a spanyol fővárostól dél-keletre kezdett várakozni.
A közösségi médiában eközben több információ is megjelent arról, hogy mi történt. Az AC 837-es járatot teljesítő Boeing eleve késve tudott felszállni, mivel drónészlelés miatt lezárták a spanyol főváros repülőterét.
Az egyik utas fián keresztül az derült ki, hogy közvetlenül a futópályáról elemelkedés után hangos durranást lehetett hallani. A Sky News-nak a spanyol légiforgalmi irányítók szakszervezete azt mondta, hogy a futómű egy része levált és az egyik hajtóműbe került, amely emiatt meghibásodott.
A hírekre reagálva az Air Canada a hírcsatornának megerősítette, hogy a személyzet hajtóműproblémát észlelt, az egyiket le kellett állítani, és hogy a felszálláskor szétszakadt az egyik futómű kerekén lévő gumiabroncs. Később az egyik utas arról posztolt, hogy a spanyol légierő F-18-asa a Boeing mellé repült, hogy ellenőrizzék a futóművek állapotát.
A gép közel 4 órán át várakozott a légtérben, mire sikerült elegendő üzemanyagot elégetnie a megengedett legnagyobb leszállótömeg eléréshez. A személyzet 19 óra után nem sokkal az egyetlen működő hajtóművel biztonságosan landolt a madridi repülőtéren, az élő közvetítés szerint tűz nem keletkezett a földet érés és megállás után. A gépet a futópályán tűzoltók vették körbe, az utasok vészcsúszdán keresztül hagyták el a fedélzetet, ahol egyébként összesen 128-an tartózkodtak.
Este es el momento en el que el #F18 se retira.@TomPodolec @AeronewsGlobal @JacdecNew @AviationSafety pic.twitter.com/ExU2ckNeJM
— On The Wings of Aviation (@OnAviation) February 3, 2020