A Recaro újfajta X-Tend ülésével a légitársaságok csökkenthetik a sortávolságot a szárnyak feletti vészkijárati sorokban, így akár 194 férőhelyesre növelhetik Airbus A320-asaik befogadóképességét.

A német Recaro Aircraft Seating a napokban mutatta be a keskenytörzsű Airbus repülőgépekhez tervezett X-Tend ülését, amelyekkel a szárnyak feletti vészkijárati sorokban csökkenthető a sortávolság, így nagyobb lehet a fedélzet befogadóképessége, ugyanakkor a hatóságok által előírt szélességű menekülőfolyosó megmarad.

Az európai EASA és amerikai FAA ugyanis előírja, hogy a vészkijárati sorokban legalább 13 hüvelyk (33 cm) széles helynek kell lenni az előző ülés támlája és az adott szék ülőlapjának széle között. Emiatt van nagyobb lábtér ezekben a sorokban, amiért kezdetben a fapadosok, majd már egyes hagyományos légitársaságok is külön pénzt kezdtek kérni.

A Recaro új megoldásának lényege, hogy az X-Tend ülés ülőlapjának elülső része automatikusan lehajlik, amikor az azon helyet foglaló utas feláll. Leülésnél az ülőlap elejét manuálisan kell felhajtania az utasnak, amely vízszintes pozícióban rögzül, amíg a testsúlya ránehezedik.

A szárny feletti vészkijárati sorok sortávolsága ezzel annyival csökkenthető, hogy a fedélzet utolsó sorába még 2-2 ülés helyezhető el, amellyel az Airbus A320-asok maximális befogadóképessége 194-re bővíthető.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az ülést még az érintett hatóságoknak jóvá kell hagyniuk, de a német ülésgyártó már megkezdte az egyeztetéseket ügyfeleivel.

Mint ismert, a Wizz Air és az Easyjet is 186, míg például a Lufthansa 180 férőhellyel üzemelteti A320neo repülőgépeit.

Így működik az X-Tend