Airbus A330-asokat szerzett be nemrég Franciaország az állami VIP-szállítási feladatokra, emiatt az eddig kormánygépként szolgáló A340-200-asokat elárverezik, a kikiáltási ár alig 28 millió forint. 

A francia légierő egyik szállítórepülőgépes alakulata november végén állította rendszerbe az első, kifejezetten állami vezetők szállításához vásárolt Airbus A330-200-as repülőgépét, amelyet a néhai Avianca Brasil légitársaságtól vásárolt meg használtan, decemberben pedig megérkezik a típus második átalakított példánya is. 

Emiatt a korosabb, 1995-ben gyártott, négyhajtóműves és emiatt egyre költségesebben fenntartható Airbus A340-200-asokat kivonták a flottából, a kormány a lehető leggyorsabban igyekszik megszabadulni tőlük. 

Emiatt úgy döntöttek, árverésre bocsátják a kivont gépeket, alig 80 000 eurós (28 millió forintos) kikiáltási áron.

Az árverésre az állami aukciós oldalon közzétett adatok alapján december 22-én 14 órakor kerül sor, ekkor mindkét, F-RAJA és F-RAJB lajstromjelű gépre lehet licitálni. Az eladási feltételek szerint azonban nem licitálhat akárki, csak légiközlekedésre szakosodott cégeknek, illetve magánszemélyeknek értékesítik az A340-eseket. 

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

További megkötések, hogy a nyertes licitálónak a párizsi Charles De Gaulle Nemzetközi Repülőtérről év végéig el kell vinnie vagy ott saját hangárjában kell elhelyeznie a gépeket, és a lehető leghamarabb el kell távolítania a kormányzati jelzéseket, amit hitelt érdemlően igazolnia is kell a hatóságok felé.

Illusztráció (Forrás: Wikimedia Commons)

A közzétett részletes adatok szerint a két A340-esen júniusban, illetve szeptemberben végezte el az utolsó jelentősebb karbantartási munkákat a portugál TAP légitársaság karbantartóvállalata, ezt követően légialkalmassági tanúsításukat is meghosszabbították.

Eddigi negyed évszázados pályafutásuk során alig 68, illetve 70 ezer órát töltöttek a levegőben, így még egyik sárkányszerkezet sem ért élettartama végéhez. 

További érdekesség, hogy a belső berendezés is az ajánlat része, benne 12 első osztályú, teljesen vízszintes ággyá alakítható üléssel és 267 normál turista osztályú székkel, fedélzeti konyhával, egyéb berendezésekkel.

Az árverés részletes francia nyelvű kiírása és a repülőgépek adatlapjai ide kattintva tekinthetők meg.