A kis, négyhajtóműves BAe 146 (Avro RJ) típust egy brit cég elektromos meghajtással szerelné fel, a nagyjából egyórás útvonalakra szánva.

Az újfajta erőforrást fejlesztő Wright Electric közleménye szerint 2026-ban már elérhető lesz Wright Spirit a felújított, karbonsemleges üzemelésű változat, a meghajtást és a rendszereket egy BAe 146-oson tesztelik majd a következő években.

A kabinkonfigurációt nem változtatták meg, az új Jumbolino továbbra is 100 utas szállítására lesz alkalmas, de repülési ideje az elektromos rendszer miatt legfeljebb egy óra lehet.

Ez azonban a gyártó közlése szerint elég lesz ahhoz, hogy számos népszerű útvonalat teljesítsenek velük, példaként említették a világ legforgalmasabb belföldi összeköttetését, a Szöul és Csedzsu közöttit, illetve a London-Párizs járatokat.

Grafika: Wright

A Wright tavaly óta dolgozik a meghajtási rendszeren, a saját fejlesztésű berendezés 2700 lóerő teljesítményű hajtóműveket használ majd, a nagy energiasűrűségű inverterek fejlesztése már befejeződött. A cég energiatárolással, meghajtó rendszerek fejlesztésével foglalkozó cégekkel fogott össze, rövidesen indulnak a földi tesztek, és a végső műszaki tartalom kialakítása.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az elektromos Jumbolino berepülése várhatóan 2023-ban kezdődik egy, majd 2024-ben két elektromos hajtóművel, a piaci bevezetés 2026-ra várható.

A gép fejlesztésében a mexikói központú Viva Aerobus a partnerük, a légitársaság a flottába illesztéssel és üzemeltetéssel kapcsolatos kutatásokat végzi. Emellett a brit Easyjet is támogatja a projektet, bár arról a közlemény nem tesz említést, hogy ezek a légitársaságok később vásárlói is lennének-e a típusnak.