2017.11.29-én szerdán reggel végleg elrepült Ferihegyről az egykori Malév utolsó „életképes” repülőgépe.

A HA-LNA még aktív szolgálatban 2008-ban. A repülőgép a Malév logó és a magyar lajstromjel nélkül hagyta el Ferihegyet, de az egykori Malév Express alapszín a függőleges vezérsíkon és a wingleteken a magyar trikolór megmaradt. (Fotó: AIRportal.hu)

Az ex-HA-LNA lajstromjelű Bombardier CRJ-200ER repülőgépet az utóbbi hetekben-hónapokban hozta ismét repülőképes állapotba az egykori Malév repülőgépkarbantartó leányvállalat, az Aeroplex.

A Malév még jóval a 2012 februári megszűnése előtt kivonta flottájából a CRJ-ket, a másik három példány már korábban új üzemeltetőkhöz került.

Az utolsó CRJ, HA-LNA – vagy ahogy Maléves körökben becézték „Elena” – évekig állt Ferihegyen a repülőtér különböző szegleteiben lekonzerválva, de az utóbbi években láthatóan egyre rosszabb állapotba került, kerekei leeresztettek, egyik főfutója megrogyott.

A repülőgéphez az új üzemeltető hozott hajtóműveket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A repülőgépet tavaly vonták ki a magyar lajstromból és lapunk számára ismeretlen tranzakció keretében, több sikertelen eladási kísérletet követően került a kazah SCAT Airlines flottájába.

Elena távozását követően már csak az egykori HA-LHB lajstromjelű Boeing 767-200 ER repülőgép szétszerelt, és évről évre egyre gyalázatosabb állapotba kerülő, koszos torzója és az egykori HA-LCA lajstromjelü Tu-154-es maradt a repülőtér kerítésén belül.

A repülőgép UP-CJ015 lajstromjellel, VSV 5035-ös járatszámmal hagyta el északi irányba Magyarország légterét szerdán délelőtt. (Forrás: flightradar24.com)