Elérte a Budapest Airport BUD Cargo City névre keresztelt logisztikai bázisának nagyobbik épületrésze a végleges szerkezeti formáját. Ebből az alkalomból az épületrészt kivitelező Merkbau és a Budapest Airport közös bokrétaünnepséget tartott, ahol a Budapest Airport Ingatlan és Cargo Üzletágának igazgatója a magyar főváros légi teheráruszállításban betöltött szerepéről is beszélt – adta hírül a reptérüzemeltető.

Alig több, mint kilenc hónappal az első kapavágás után szerkezetileg teljesen elkészült a Budapest Airport új logisztikai bázisának nagyobbik, a légi teheráru kezelésére szolgáló raktárépülete.

Ezt követően az ún. handling épületben már csak belső munkálatok folynak, a BUD Cargo City névre keresztelt épületegyüttest pedig a tervek szerint az év végén adják át.

Forrás: Budapest Airport

René Droese, a Budapest Airport Ingatlan és Cargo Üzletágának igazgatója a bokrétaünnepségen a logisztikai bázis építése kapcsán beszélt az iparágat, és ezáltal a budapesti légi teheráru forgalmat is érintő aktualitásokról. Elmondta: „Az év során megrendezett szakmai konferenciákon egyebek mellett a cargo folyamatok hatékonyságának növelésével, a folyamatok digitalizációjának a lehetőségeivel is foglalkozunk. Kétségtelen, hogy a nemzetközi szinten zajló kereskedelmi konfliktusok az iparág képviselőit kihívások elé állítják, mi azonban méltán lehetünk bizakodók, hiszen a Budapest Airportnál a kezelt légi teheráru mennyiségét 2019-ben is stabilitás jellemzi.”

A BUD Cargo City a Budapest Airport által kezelt árumennyiség növeléséhez is nagyban hozzájárul majd, hiszen a létesítmény lehetőséget biztosít a hatékony együttműködésre a cargo iparág szereplői számára.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A logisztikai központ szükségességét a cargo üzemeltetőktől kapott pozitív visszajelzések mellett az is alátámasztja, hogy a repülőtér-üzemeltető előzetesen, már az év első felében több bérlőnek is kiadta a most épülő létesítményt.

A repülőtér vecsési oldalán épülő logisztikai bázis egy 21 600 négyzetméteres raktárcsarnokból és irodai részből, ennek közelében egy másik, 11 200 négyzetméteres, a speditőrök számára a légiáru továbbítására szolgáló létesítményből, valamint egy 32 000 négyzetméteres beton előtérből áll majd.

Ez utóbbi új légijármű-állóhelyeket biztosít majd egyszerre két Boeing B-747-8F típusú repülőgép kiszolgálásához, jelentősen javítva az előtéri cargo kapacitásokat. Ezek a „Jumbók” akár 130 tonna árut is szállíthatnak.

A teljes épületegyüttes várhatóan az év végére készül el, és összesen 50 millió euróból (kb. 16 milliárd forintból) épül meg, amit a Budapest Airport teljes mértékben saját forrásból finanszíroz.