Élesen kritizálta az európai légiforgalmi irányítás helyzetét az Air Lease Corporation magyar származású vezérigazgatója, Steven Udvar-Hazy. Szerinte az európai döntéshozóknak a saját házuk táján kellene szétnézniük, mielőtt gúnyolódni kezdenek a légitársaságok környezetszennyezésén.

A Flightglobal szerint egy befektetőknek tartott telefonos konferenciabeszélgetésen Udvar-Hazy azt mondta: Európában rengeteg politikus hangoskodik amiatt, hogy a légiközlekedés mennyire szennyező, de még arra sem képesek, hogy egységes légiforgalmi irányító rendszert hozzanak létre, amely sok üzemanyag megtakarítását jelentené, ez pedig a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését is magával hozná.

Pilótaként felidézte, rendkívül frusztrálónak éli meg, hogy akárhányszor Európában repülnek, egy 300 mérföldes útból mindig 500 mérföldes lesz, mert várakoztatják őket a légtérben két város között.

Szerinte csak ezen a területen jelentős változásokat lehetne elérni minimális ráfordítással.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

“Ahelyett, hogy gúnyolódnának a légitársaságokkal, ezeknek a politikusoknak és vezetőknek a saját házuk táján kellene szétnézniük, így rájönnének, mennyire inkompetensen viselkedtek az európai légiforgalmi irányítás modernizációja terén” – fogalmazott. 

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint 1990 óta 50 százalékkal csökkent a szén-dioxid-kibocsátás, de ennek legnagyobb része nem az ATM-szektor modernizációja, hanem a jobb technológia, elsősorban a modernebb hajtóművek használata miatt következett be Steven Udvar-Hazy szerint.

Ezen a ponton megjegyezte, hogy a hajtóműgyártóknak újabb fejlesztéseket kell végrehajtania, mert a legújabb technológiákon alapuló erőforrásokkal folyamatosan problémák vannak, ez pedig a rendelkezésre állást negatívan befolyásolja.

Forrás: Eurocontrol-Facebook

Az unió 16 éve indította útjára a Single European Sky (SES, Egységes Európai Égbolt) kezdeményezést, amelynek az lenne a lényege, hogy a nemzetállami irányító központok helyett regionális központokat hoznak létre, ezzel csökkentve az európai légtér töredezettségét. A kezdeményezés azonban a tagállamok ellenállása miatt nem jut előrébb, mivel minden nemzet ragaszkodik a saját irányító szolgálatához.