Az új menedzsment folyamatosan felülvizsgálja a United Airlines flottafejlesztését, és a régóta várt döntés megszületett: elhalasztják az első négy Airbus A350-1000 átvételét, amely 2018-ban lett volna esedékes. Emellett tizenkét Boeing 737 MAX 9-est és két 787-10-est a jövő év helyett csak 2019-ben vesznek át.

Kérdéses az A350-esek jövője a Unitednél (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Kérdéses az A350-esek jövője a Unitednél (Fotó:
Airbus)

A három nagy egyesült államokbeli légitársaság egyike, a United Airlines bejelentette, hogy elhalasztotta négy Airbus A350-1000 átvételét, ezek lettek volna a típusból az első példányai 2018-ban – írja a flightglobal.com portál.

Tavaly év végén az AIRportal.hu is megírta, hogy pletykák szerint talán az egész megrendelést törli a cég. A legnagyobb A350-eseket egyébként a Boeing 747-esek leváltására szánná.

A cég nem közölte, hogy mikorra módosították a halasztott A350-esek érkezését. Elviekben e döntés következtében az első A350-eseit így most már 2019-ben kapná meg a United – hacsak nem törli az egész szerződést.

Még februárban a pénzügyi igazgató, Andrew Levy azt közölte, hogy „nagy figyelemmel” vannak e megrendelés iránt, és „különböző alternatívákon” gondolkodnak. Később arról is szó volt, hogy folytatják a szélestörzsű flotta felülvizsgálatát.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Most kiderült az is, hogy tizenkét Boeing 737 MAX 9-es átvételét is elhalasztották, 2018-ról egy évvel későbbre, amint két 787-10-esét is.

A United előbbi típusból hatvanegy darabra rendelkezik szerződéssel, és tizennégyet vár a legnagyobb Dreamlinerből, mindkettő első példányát jövőre vették volna át. A mostani párizsi légiszalonon bejelentett legnagyobb 737 MAX, a -10-es változat első gépét továbbra is 2020-ban vennék át.

A légitársasáig tavaly már a megrendelései egy részét jelentősen átalakította, akkor a Boeing 737-esekre szóló szerződéseit módosította, a -700-asokról a MAX-okra váltva.

Az AIRportal.hu is hírül adta, hogy a Delta is több A350-esét később kéri – miután tavaly törölte teljes Boeing 787-es megrendelését –, az American pedig ugyancsak hasonlóan döntött. Mint egy múltkori cikkünkben beszámoltunk róla, szakértők – és a Delta – szerint túltelített lett a szélestörzsű gépek, illetve a hosszú távú járatok piaca is bizonyos területeken.

Emellett, ahogy nemrég megírtuk, az amerikai nagy légitársaságok az utóbbi időben csökkenő profitot jelentettek, így a flottafejlesztési tervek átalakítása, a gépek átvételének időbeni kitolása érthető lépés.