Az abu-dzabi légitársaság repülőgép-karbantartó vállalata elvégezte a cég újból forgalomba álló Airbus A380-as repülőgépei közül az első példány tárolás utáni ellenőrzését és nagyjavítását.
Az Etihad Engineering a karbantartási feladatok mellett szerkezeti elemek javítását és módosítását is elvégezte a repülőgépen a gyártó előírásainak megfelelően. Ki-, majd a szükséges javítások után visszaszerelték a repülőgép teljes kabinberendezését, átvizsgálták a repülőgép mind a négy hajtóművét, futóműveit és egyéb rendszereit, műszereit is. Egy másik példányt pedig a kínai HAECO Xiamen repülőgép-karbantartó vállalatnál készítettek fel a forgalomba történő visszatérésre.
Az Etihad Airways július 24-re tervezi az újból forgalomba álló A380-as első járatát Abu-Dzabi és London-Heathrow között.
Az Etihad Airways 2017-ben vette át tizedik és egyben utolsó A380-asát, ám a járvány alatt határozatlan időre kivonta a típust a forgalomból, 2021-ben az akkori vezérigazgató még azt nyilatkozta, hogy kevés esély van A380-asaik újbóli forgalomba állítására.
Azonban a légitársaság 2022 decemberében bejelentette, hogy négy példányt mégis újra forgalomba állít.
Antonoaldo Neves, az Etihad Airways nemrégiben a TAP Portugaltól átigazolt vezérigazgatója szerint az élénk kereslet tette ismét pénzügyileg életképessé az A380-asok használatát.
Az Etihad Airways kétszintes óriásgépein a „The Residence” luxuskabin mellett három osztály várja az utasokat, köztük 9 első osztályú First Apartment, 70 Business Studio és 405 Economy Smart nevű turista ülés, utóbbiak közül 80 nagyobb lábteret biztosító Economy Space férőhely.
Az első és üzleti osztály utasai számára rendelkezésre áll a The Lobby nevű társalgó és bár a két kabinrész között, bőrkanapékkal, frissítőkkel.
Az abu-dzabi nemzetközi repülőtér mellett található Etihad Engineering a Közel-Kelet legnagyobb repülőgép-karbantartó létesítménye, összesen 550 000 négyzetméteres területen helyezkedik el, 40 széles- és keskenytörzsű repülőgép befogadására alkalmas.