Több mint 100 fejlesztést, köztük a legújabb kompozit anyagokat, az aerodinamika és a szárnyak szerkezeti felépítésének innovációit, eltérő ipari folyamatokat vizsgál az Airbus a “Wing of Tomorrow” programban most készülő szárny-prototípusokon.

Fontos szakaszához érkezett az első teljes méretű prototípus összeszerelésének megkezdésével az Airbus új generációs szárnyak kifejlesztését célzó, Wing of Tomorrow elnevezésű projektje.

A programban összesen több mint 100  új technológiát tesztelnek, köztük a legújabb kompozit anyagok felhasználását, az aerodinamika és a szárnyak szerkezeti felépítésének innovációit, emellett vizsgálják, hogy a szárnyak gyártása és a kapcsolódó ipari folyamatok hogyan fejleszthetők annak érdekében, hogy a pandémia utáni fellendülő keresletet ki tudja szolgálni az Airbus.

Forrás: Airbus

Az európai repülőgépgyártó három teljes méretű prototípust készít az új szárnyból, az elsőn a rendszerek integrálását, a másodikon – összehasonlítva az előzetes számításokkal és számítógépes modellekkel – a szerkezeti teszteket végzik, míg a harmadik példány a gyártás felpörgetésének tesztelésére, és az ipari folyamatok modellezésének ellenőrzésére szolgál majd.

Az Airbus egyelőre nem közölte, hogy mely típusaihoz fejleszti az új szárnyakat, azonban hangsúlyozták, hogy a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentését célzó fontos megoldásként tekintenek a hatékonyabb szárnytechnológiára, a fenntartható repülőgép üzemanyagok (SAF) és a hidrogénmeghajtás mellett.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amint korábban megírtuk, régóta rebesgetik, hogy az Airbus fejlett aerodinamikai jellemzőkkel tervezett, kompozit anyagokból készült szárnnyal újítaná meg legnépszerűbb típusát, az A321neo-t, de az új szárny hosszabb távon akár egy teljesen új keskenytörzsű típuscsalád alapjaiként is szolgálhat.

Az Airbus bejelentette azt is, hogy egy Cessna Citation VII sugárhajtású üzleti jet felhasználásával demonstrátort épít, amelynek segítségével a bármely repülőgéptípuson használható szárnyak aerodinamikáját és teljesítményét továbbfejlesztő technológiák alkalmazását vizsgálják majd.

Forrás: Airbus