Folyamatosan emelni szeretné idén és jövőre az összeszerelési rátát az Airbus az A320-as típuscsaládnál, amely emellett hírek szerint kompozit szárnyakat és nagyobb befogadóképességet is kaphat néhány év múlva.

A pandémia előtt az Airbus havonta 60-at készített az A320-asból, majd tavaly tavasszal ezt 40-re csökkentette, de már októberben voltak olyan hírek, hogy ismét növelnék a gyártási rátát.

Forrás: Airbus

A francia La Tribune saját értesüléseire hivatkozva most arról számolt be, hogy a korábbi híreknek megfelelően idén már havonta 47 gördülhet le a francia, német, kínai és amerikai gyártósorokról.

Ezek után, 2022. januártól 51-et, júliustól 57-et, 2023 januárjától pedig már 61-et készítene minden hónapban az A320-as típuscsaládból, ami új rekordot jelentene a légiközlekedésben.

A lap szerint az Airbus a következő hetekben adhatja ki új terveit, amelyek a piac helyzetéről és jövőjéről készült friss elemzésen alapulnak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Bár feltűntek új, fertőzőbb variánsai a koronavírusnak, ezek nem okoznak több halálesetet, és úgy tűnik, az oltások is védelmet nyújtanak ellenük, ezért a légitársaságok a vakcinákban bízva most is arra készülnek, hogy idén nyáron a lakosság átoltottsági szintjének emelkedésével megkezdődhet az utasforgalom fellendülése. Erre elsősorban a belföldi és regionális forgalomban számítanak.

A Leeham News nemrég publikált egy összeállítást arról, hogy az Airbus és a Boeing milyen újításokkal készülhet a közeljövőben. Mint írták, az európai vállalat több éve dolgozik a „Wing of the Future”, a „jövő szárnya” elnevezésű programján, amelyben különböző kialakításokat és anyagokat tesztelnek.

Ennek részeként az A350-hez hasonlóan kompozit anyagból készült szárnyakat kaphat az A320neo és az A321neo, továbbá a Boeing 737 MAX továbbfejlesztésével vagy utódjával kapcsolatos lépésére reagálva akár meg is növelheti az A320neo és az A321neo kapacitását, esetleg törzshosszabbítással.

Másik opcióként az Airbus nem várja be amerikai versenytársa lépését, és néhány év múlva be is jelenti a fejlesztéseket. Ha az európai gyártó valóban bevezeti a néhány méterrel megnyújtott törzsű A321-est és A320-ast, az megnyithatja az utat az A220-as nagyobb befogadóképességű „-500”-asként emlegetett változata előtt is.

A Leeham News a Boeing terveivel kapcsolatban azt írta, idén a mostani 7-ről 15-re, 2023-ban pedig 40-re emelkedhet a 737 MAX gyártási rátája.