Az Airbus nemcsak földi teszteken, hanem repülés közben is vizsgálta a fenntartható kerozin (SAF) környezeti hatásait, az előzetes adatok szerint az alternatív üzemanyag égetésével kevesebb káros anyag kerül a levegőbe.
A gyártó idén márciusban végzett először olyan tesztrepülést, amelynél csak hidrogénezett növényi olajból készült fenntartható kerozint tankoltak a gépbe, és szorosan mögötte, mintegy száz méterre repült a német DLR kutatóintézet Falconja, amely a károsanyag-kibocsátást mérte. Egy újabb tesztrepülésre a közelmúltban került sor.
Emellett földi tesztek során is végeznek méréseket nemcsak száz százalékos, hanem 50 százalékos elegyítéssel is, utóbbinál hagyományos, Jet A-1 kerozint is töltenek a tartályokba.
Bár a végleges tanulmányt csak a jövő év végén publikálják, néhány megállapítást már közöltek belőle.
A kutatócsoport arra jutott, hogy a fenntartható kerozin égésekor kevesebb mikrorészecske kerül a levegőbe, emellett ennek a tüzelőanyagnak alacsonyabb a sűrűsége, de nagyobb az energiatartalma, így kevesebbet kell égetni belőle.
Az ECLIF3-ra keresztelt tesztsorozatban a hajtóműveket gyártó Rolls-Royce, a német DLR és az üzemanyag előállítója, a Neste vesz részt, a kutatókhoz kanadai és brit szakemberek is csatlakoztak.
Az Airbus megjegyezte, hogy a jelenlegi szabályok legfeljebb 50 százalékos keverési arányt engedélyeznek, ugyanakkor az eddig végzett berepülések során semmilyen rendellenességet nem tapasztaltak. Sinom Burr, a hajtóműgyártó kutatási vezetője szerint nincs műszaki akadálya kizárólagosan fenntartható kerozint használni.