Feladja az önálló, saját márkanév alatt futó kereskedelmi járatok üzemeltetését Észtország nemzeti légitársasága, a Nordica. Az államilag támogatott útvonalak megmaradnak, a cég más légitársaságok számára üzemeltet majd járatokat wet lease megállapodásokkal. Több veszteséges útvonal megszűnik, egyes járatokat és a teljes jegyértékesítést a lengyel LOT veszi át. 

Fotó: AIRportal.hu

A Nordica a tallinni központi repülőterén kínált túlzott kapacitást okolja a veszteséges működéséért és az önálló üzemelése kényszerű feladásáért.

A cég közleménye szerint amennyiben a piaci helyzet számukra kedvező irányba változik, akkor visszaállíthatják a saját jogú járatokat és kereskedelmi tevékenységet, azonban ez az előre látható jövőben nem lehetséges.

A légitársaság a 2019-es nyári menetrend végeztével befejezi a repülőjegyek árusítását a járataira, és az átszervezés során a Nordica megszünteti öt, veszteségesen működő útvonalát október végével.

A légitársaság folytatja a PSO-szerződések (public service obligation) révén működtetett, államilag támogatott járatai üzemeltetését, emellett a repülőgépeinek személyzettel, karbantartással és biztosítással együtt, úgynevezett ACMI, vagy wet lease megállapodásokkal történő bérbeadására összpontosít.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A LOT-tal kötött megállapodás értelmében emellett a lengyel légitársaság veszi át a repülőjegyek értékesítését és az ügyfélszolgálati tevékenységeket. Így a Nordica-járatok kereskedelmi kockázatai a LOT-ot terhelik a továbbiakban, az észt cég ősztől csak magát az üzemeltetést végzi.

Mint ismert, a LOT 49%-os tulajdonos a Nordica Regional Jet nevű leányvállalatában, amely már most is több európai légitársaság számára teljesít járatokat.

A Nordica Tallinn és Stockholm, Brüsszel, illetve Varsó között közlekedő járatait már július 1-től átveszi a LOT.

A Nordica évente kétmillió utast szállít, flottájában összesen 19 repülőgép teljesít szolgálatot, köztük tíz Bombardier CRJ900, két Bombardier CRJ700 és hét ATR 72. Az állami tulajdonú észt légitársaság 2015-ben alakult, miután az előző nemzeti légitársaság, az Estonian Air csődbe ment.