A Titan Airways Airbus A321neo repülőgépe azért volt kénytelen visszafordulni a London-Stansted repülőtérre, mert felszállás után nem sokkal három ablakát is elveszítette, és a vízszintes vezérsíkja is megsérült.
Az Egyesült Királyság légi baleseteketért felelős testülete (AAIB) vizsgálatot indított a napokban nyilvánosságra került esetben, amely még október 4-én történt.
A Titan Airways G-OATW lajstromjelű Airbus A321neója a londoni Stansted repülőtérről a floridai Orlandóba tartott. A gép fedélzetén a légitársaság 21 munkatársa tartózkodott, akiket a repülőgéppel együtt a következő járatok teljesítésére pozicionáltak volna át Floridába.
Felszállás után a repülőgép körülbelül 14 500 láb (kb. 4400 méter) magasban járt, amikor a személyzet a szokottnál erősebb zajt észlelt a fedélzeten.
A pilóták ezt követően 9000 lábra süllyedtek, majd rövid várakozást követően úgy döntöttek, hogy visszatérnek Stanstedre, de nem jelentettek vészhelyzetet, és nem kérték a repülőtér sürgősségi szolgálatainak segítségét sem.
Miután biztonságosan leszálltak, a fedélzeten tartózkodók lépcsőkön hagyták el a repülőgépet, senkinek nem esett baja – tette hozzá a Titan Airways közleménye.
A leszállást követő vizsgálatok megállapították, hogy az A321neo három utastéri ablakának külső üveglapja hiányzott, valamint sérüléseket fedeztek fel a bal oldali vízszintes vezérsíkon is.
A hatóságok az eseményt súlyos incidensnek minősítették, és a brit légi baleseteket vizsgáló testület (AAIB) a gyártó illetékessége miatt a francia BEA bevonásával megkezdte az esemény vizsgálatát, az utóbbi által közzétett információk szerint. A repülőgép azóta nem szállt fel Stanstedről.
Az érintett két és fél éves Airbus A321neo repülőgépen szeptember 23. és október 2. között Southendben végeztek karbantartást, előzőleg mintegy másfél évig a brit légierő használta az ország vezetőinek szállítására G-GBNI lajstromjellel.