Meg kellett szakítania a nekifutást a Delta Airlines Boeing 737-900-asának, mert az American Airlines Boeing 777-200-asa letért az engedélyezett gurulási útvonalról, és keresztezte az aktív futópályát a felszálló repülőgép előtt a New York-i JFK reptéren.

Az American Airlines N754AN lajstromjelű, Boeing 777-200 típusú repülőgépe a légitársaság AA 106-os számú járatát teljesítette január 13-án, pénteken New York-JFK és London-Heathrow között.

A Boeing 777-es a B jelű gurulóúton kapott engedélyt a 04L futópálya várópontjához gurulásra. A járat számára a légiforgalmi irányítók a 31L futópálya keresztezését engedélyezték a K jelű gurulóúton.

A repülőgép pilótái ennek ellenére nem fordultak jobbra a K jelű gurulóútnál, hanem a B-ről a J gurulóúton haladtak tovább, amely keresztezi a 04L jelű futópályát, annak küszöbétől 1200 méterre, így a Boeing 777-es áthaladt utóbbin.

Ezen, a 04L jelű pályán azonban a Delta Airlines N914DU lajstromjelű, Boeing 737-900-as típusú repülőgépe, amely a DL 1943-as járatot teljesítette a dominikai Santo Domingóba, a légiforgalmi irányítás engedélyének megfelelően éppen ekkor kezdte meg a nekifutást a felszálláshoz.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A toronyban szolgálatot teljesítő légiforgalmi irányító, észlelve a konfliktust, a felszállás megszakítására utasította a Delta-járat személyzetét, ezt követően a Boeing 737-900-as lefékezett és mintegy 300 méterre állt meg a pályát keresztező másik géptől.

A légiforgalmi irányító az AVHerald információi szerint az eseményt követően egy telefonszám felhívására utasította az American-járat személyzetét, majd a járat mintegy fél órás várakozást követően felszállt London irányába.

A felszállását megszakító Delta Airlines-járat viszont az esemény után visszagurult a terminálhoz.

Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal vizsgálatot indított az esemény kivizsgálására.