A nemrég leállt Germania felszámolóbiztosa pénteken közölte, hogy befektetőkkel tárgyal a légitársaság eladásáról. Célja, hogy üzemkész maradjon a cég, ezért a flotta helyben maradt, és egy munkavállalónak sem mondtak még fel.

A negyedik legnagyobb német légitársaság, a néhány napja pénzügyi nehézségek miatt leállt Germania története az aero.de cikke szerint nem biztos, hogy véget ért.

A felszámolóbiztos közölte, hogy érdeklődő potenciális befektetőkkel tárgyal a vállalat átvételéről, és elsődleges célja a légitársaság üzemkész állapotban tartása, hogy bármikor újraindulhasson.

Fotó: AIRportal.hu

Rüdiger Wienberg, akit az ilyenkor szokásos eljárás részeként bíztak meg a feladattal, pénteken azt is közölte: a németországi flotta 27 gépe – amelyek mindegyike lízingelt – még mindig a helyén van.

A szakember tájékoztatása szerint a mintegy 1700 dolgozó, köztük a nagyjából 400 pilóta és 580 légiutas-kísérő (számos magyar is dolgozik ott a Malév-csőd óta) egyikének sem mondtak még föl.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

További részleteket a befektetőkkel folytatott tárgyalásokról nem árult el, de azt igen, hogy bár a hatóság bevonta a légitársaság engedélyeit, állandó kapcsolatban állnak velük. Szavai szerin akár részleteiben, akár egyben is elképzelhető a Germania újraindítása.

Arról is beszámolt a szakember, hogy első lépésben a karbantartással foglalkozó leányvállalat jogosítványainak megtartásán dolgoznak, a cég 178 dolgozót foglalkoztat.

A Germania sok turistát szállított az évi mintegy 4 millió utasa között, és bár más légitársaságok elkezdtek belépni a helyére az utazásszervezőknél. A Tuifly például a nürnbergi forgalma egy részét már átveszi a nyár elejétől. További hatása a csődnek, hogy a kisebb német repterek forgalma már be is zuhant a cég leállása miatt.