Kiválasztotta az Overture szuperszonikus repülőgép gyártási helyszínét a Boom, ugyanakkor a gép fejlesztésével és a határidőkkel kapcsolatban több kérdés is felmerül.

A társaság közlése szerint Észak-Karolinában építik fel a 37 ezer négyzetméteres csarnokot, a Piedmont Triad Nemzetközi Repülőtér mellett, Greensboróban.

A beruházás még idén indul, és várhatóan 2024-ben kezdik meg az első példány gyártását, a cég 2030-ig 1750 új munkavállaló felvételével számol, emellett további 200 új pozíciót nyit az állam egyetemein tanuló hallgatóknak.

Grafika: Boom

A Boom január közepén arról is beszámolt, hogy végrehajtották az első földi tesztet az Overture technikai demonstrátorának számító XB-1-es gép hajtóművével. Ahogy azonban a Paxex megjegyezte cikkében: a Boom eddig semmit nem közölt arról, hogy az Overture hajtóműveivel kapcsolatban milyen határidők mentén kívánnak a sorozatgyártásig eljutni.

Egyelőre annyit tudni, hogy a vállalat 2020-ban kötött szerződést a Rolls-Royce-szal a lehetséges megoldások kutatásáról.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az XB-1-nek azonban nincs sok köze az Overture-höz, a gép sárkánya sokkal nagyobb lesz, és nem is az XB-1-esen használt hajtóműveket fogják alkalmazni. Sőt, a próbák során utóbbi General Electric J85-ös erőforrásait hagyományos kerozinnal hajtják meg, míg a Boom az Overture esetében 100 százalékos arányban a fenntartható repülőgép-üzemanyag használatát ígéri.

Így a gyártó földi tesztje után még rengeteg lépés állhat a United Airlines által megrendelt és az amerikai légierő pályázatán nyertes Overture földi tesztjei előtt, kérdés azonban, hogy sikerül-e tartani a határidőket. A gép a tervek szerint 2026-ban szállna fel először, ez esetben az első példány 2029-ben állhatna kereskedelmi forgalomba.