Az előző évhez képest történt néhány érdekes helycsere az Airline Ratings új listáján, amelyen a legbiztonságosabb légitársaságokat veszik számba. A hálózatosoknál és a fapadosoknál is bekerültek a felsorolásba olyan cégek, akik furcsa módon eddig nem szerepeltek.

Fotó: AIRportal.hu

Megint közzétette az Airline Ratings a hagyományos, év eleji listáját, amelyen a legbiztonságosabb húsz hálózatos és tíz fapados légitársaságot, illetve változó mennyiségben a legkevésbé biztonságos cégeket veszik számba.

Bár hivatalosan 2019-re szól az ábécé-sorrendben, tehát nem rangsorban felállított lajstrom, nyilvánvalóan az elmúlt évi teljesítményt vették alapul.

A portál a hatóságok és légiközlekedési szervezetek auditjai alapján dolgozik, de figyelembe veszik az egyes cégek saját biztonsági adatait is.

A húsz legbiztonságosabb hálózatos légitársaság (ábécé-sorrendben)

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
  • Air New Zealand
  • Alaska Airlines
  • All Nippon Airways
  • American Airlines
  • Austrian Airlines
  • British Airways
  • Cathay Pacific Airways
  • Emirates
  • EVA Air
  • Finnair
  • Hawaiian Airlines
  • KLM
  • Lufthansa
  • Qantas
  • Qatar
  • Scandinavian Airline System
  • Singapore Airlines
  • Swiss
  • United Airlines
  • Virgin Atlantic és Virgin Austrialia

Az AIRportal.hu által is közölt előző évi listához képest izgalmas változásokat figyelhetünk meg az idei válogatásban.

Bekerült ugyanis az American Airlines, az Austrian Airlines, a Qatar Airways és a United Airlines, azonban kiesett az Etihad Airways, a Japan Airlines és a Royal Jordanian.

További eltérés, hogy a múltkorival szemben most már egyetlen cégként vették figyelembe a bent maradt Virgin-csoport két légitársaságát. A listán szinte stabil hellyel rendelkező világhírű cégek között pedig voltaképp nincs meglepetés.

Mint tavaly megírtuk, a számos különféle listán előkelő helyezett Qatar Airways akkori hiánya meglepő volt, ezt a portál közlése szerint a komplex minősítés országra szóló részének elégtelen volta okozta.

Múltkor hiányzott, most viszont bekerült a listára a dohai légitársaság (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)

Szintén különös volt, hogy a múltkori listán a három nagy amerikai hagyományos légitársaság közül egy sem szerepelt, most viszont kettő is bekerült.

Ugyanakkor míg az American és a United most már szerepel a lajstromban, a Delta továbbra sem fért föl. Ezen kívül a Japan Airlines és az Etihad kiesése is meglepő lehet.

A tíz legbiztonságosabb diszkont légitársaság (ábécé-sorrendben)

  • Flybe
  • Frontier
  • HK Express
  • Jetblue
  • Jetstar Australia és Jetstar Asia
  • Thomas Cook
  • Volaris
  • Vueling
  • Westjet
  • Wizz Air

Itt az az egyik szembetűnő változás, hogy kikerült az ír Aer Lingus, valamint az Alaska Airlines-ba olvadt, és így megszűnt Virgin America.

Bekerült viszont a fapadosok listájára a mexikói Volaris, illetve a magyar gyökerű Wizz Air.

A Wizz ráfért a listára, de például a Ryanair nem (Fotó: AIRportal.hu)

Azért volt furcsa, hogy a tavalyi felsorolásból hiányzott a Wizz Air, mert a cég 2016 óta rendelkezik a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) üzemeltetés-biztonsági auditjának (IOSA) regisztrációjával, ami a légiközlekedési iparág legmeghatározóbb biztonsági elismerése.

Azonban továbbra sem került a listára három jelentős európai szereplő, a Ryanair, a Norwegian vagy az Easyjet közül egy sem, ami szintén meglepő.

Az USA-beli Southwest, a világ egyik legnagyobb légitársasága, a tavalyi és idei felsorolásban sincs jelen, ami utóbbit illeti, lehetséges, hogy ehhez a tavaly tavaszi, egy halálos áldozattal járó balesetnek van köze.

A szervezet megnevezte a legkevésbé biztonságos cégeket is: ezek az Ariana Afghan Airlines, a Bluewing Airlines, a Kam Air és a Trigana Air Service.

E körben új az egyaránt afgán Ariana és Kam Air, az előző listán pedig szerepelt még az észak-koreai Air Koryo, a Buddha Air, a Nepal Airlines, a Tara Air és a Yeti Airlines is.

Cikkajánló:

Biztonságos év volt 2018, de jóval több a halálos áldozat